۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۵۹۰۸۶

مردم هرگونه آلودگی نفتی را در ساحل اطلاع دهند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: مردم و گردشگران هر گونه آلودگی نفتی را در ساحل مشاهده کردند به آن اداره اطلاع دهند.
مردم هرگونه آلودگی نفتی را در ساحل اطلاع دهند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،کامبیز عبدالهی اظهار کرد: اگرچه محل نشتی نفت کامل مهار و مسدود شده اما ممکن است بقایای نفت در دریا بر اثر جزر و مد به ساحل مجدد برسد.
وی افزود: در صورت دریافت گزارش های مردمی مبنی بر آلودگی نفتی در ساحل، بلافاصله با هماهنگی‌هایی که با شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عمل آمده است اعلام تا نسبت به پاکسازی در هر نقطه ای از سواحل گناوه و بندرریگ اقدام شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه تصریح کرد: قرار است در مدت ۲ تا سه روز آینده پایانه های نفتی اقدام به پاک‌سازی و جمع‌آوری ماسه‌های آلوده به مواد نفتی کند.
عبدالهی ادامه داد: ماسه های آلوده جمع آوری شده به محل تلمبه خانه گوره انتقال داده می شود تا پالایش و عاری از آلودگی شود و سپس مجدد به ساحل برگردانده خواهد شد.عبدالهی یادآورشد: اهالی این شهرستان و حتی گردشگران هرگونه آلودگی نفتی را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و یا شماره تلفن همراه ۰۹۱۷۳۷۰۳۹۴۰ اطلاع دهند.
آلودگی ساحل شهرستان گناوه به مواد نفتی از چهارم شهریور ۱۴۰۲ به علت نشت نفت از یکی از خطوط لوله به پایانه نفتی جزیره خارگ در مسیر بندرگناوه آغاز و پس از گذشت یک ماه محل آن مهار شد.
ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن و انجام ورزش های ساحلی نظیر فوتبال و والیبال در فصل بهار، تابستان و پاییز تبدیل شده‌ است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در کنار تاسیسات مهم نفتی و در مسیر خطوط اصلی لوله انتقال نفت به جزیره خارگ واقع است.
منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی