۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۵۹۱۸۶

ترامپ امروز در دادگاه نیویورک محاکمه می‌شود

این پرونده یکی از دهها دردسر قانونی است که ترامپ برای کسب دوباره قدرت و رسیدن به کاخ سفید با آن مواجه است.
ترامپ امروز در دادگاه نیویورک محاکمه می‌شود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا امروز در دادگاه رسیدگی به اتهامات خود درباره کلاهبرداری و تخلف مالی در نیویورک حاضر می‌شود.
 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و برخی دیگر اعضای خانواده وی، امروز در دادگاه رسیدگی به اتهامات خود درباره کلاهبرداری و تخلف مالی در نیویورک حاضر می شوند. پرونده ای که ممکن است امپرتوری تجاری ترامپ را به خطر بیاندازد.
ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، و دو فرزند او به نام های جونیور و اریک، سازمان ترامپ و متهمان دیگر پرونده، از سوی لتیتا جیمز دادستان کل نیویورک متهم شدند که ارزش دارایی ها و املاک خود را بیش از حد اعلام کرده و در بیان ارزش شبکه ترامپ اغراق کرده‌‌اند تا از این طریق وام های بهتر و شرایط بیمه ای مطلوب تری دریافت کنند.
هفته گذشته قاضی آرتور انگورون این تخلف مالی ترامپ و دو فرزندش و 10 شرکت او را  اعلام و اظهار کرد برای مثال ارزشی که ترامپ برای آپارتمان خود در برج ترامپ اعلام کرده، سه برابر ارزش واقعی آن است.  
قرار است ترامپ و دیگر متهمان پرونده امروز در مقابل قاضی انگورون در دادگاه منهتن نیویورک حاضر شود. این قاضی هفته گذشته دستور داد تمام مجوزهایی که براساس آن برخی فعالیت های تجاری ترامپ از جمله مجوز سازمان ترامپ، که در نیویورک انجام می شود، لغو شده و دستور انتصاب شخصی را برای بررسی و مدیریت این فساد اقتصادی صادر کرد.    
قاضی همچنین وکلای مدافع را برای ارائه بحث های قانونی نامعقول و ترغیب موکلشان برای ایجاد جنجال و سر و صدای بیهوده محکوم کرد.
در همین حال ترامپ نیز در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت: این اتهامات مضحک و نادرست هستند. وی همچنین این قاضی را یک قاضی دیوانه خواند. ترامپ افزود: این یک جنگ حقوقی سیاسی از سوی دموکرات ها و پاپوشی علیه من است که هرگز پیشتر دیده نشده است. اگر آنها می توانند این کار را با من بکنند، می توانند با شما نیز همین کار را انجام دهند.
علاوه بر این دادستان جیمز به دنبال درخواست غرامت 250 میلیون دلاری، ممنوعیت دائمی ترامپ و فرزندانش جونیور و اریک از انجام معاملات تجاری در نیویورک و درنظر گرفتن محدودیت 5 ساله برای فعالیت های املاک تجاری ترامپ و سازمان او است.
براساس برنامه ریزی های انجام شده، این دادگاه تا اوایل ماه دسامبر در جریان خواهد بود. بیش از 150 نفر از جمله ترامپ در لیست شاهدان احتمالی پرونده هستند اما اغلب جلسات دادگاه احتمالا میدان نبرد کارشناسان بر سر بررسی اسناد مالی خواهد بود.
دادستان جیمز ترامپ را متهم کرد که با بالابردن ارزش دارایی ها و املاک خود صدها میلیون دلار را به صورت نامشروع بدست آورده و در نظر داشته از این طریق قراردادهای بهتری را با وام دهندگان و شرکت های بیمه گذار منعقد کند.
این پرونده یکی از دهها دردسر قانونی است که ترامپ برای کسب دوباره قدرت و رسیدن به کاخ سفید با آن مواجه است.
این در حالی است که نتایج نظرسنجی های جدید که توسط وال استریت ژورنال انجام شده نشان می دهد به رغم مطرح شدن 4 اتهام کیفری علیه دونالد ترامپ، وی همچنان نامزد پیشتاز در رقابت های انتخاباتی 2024 جمهوری خواهان است.
ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و برای دور نگه داشتن او از رسیدن به سمت ریاست جمهوری دانسته است.
ترامپ به همراه 18 تن از مقامات سابق، وکلا، دستیاران، کارکنان دفاتر انتخاباتی و اعضای محلی حزب جمهوری‌خواه متهمند که برای ایجاد تغییر در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در ایالت جورجیا دست به اعمال غیرقانونی زده‌اند. در این پرونده ترامپ با 13 اتهام روبرو است.
علیه ترامپ سه پرونده قضایی دیگر نیز در جریان است. او در مجموع در این 4 پرونده کیفری با 91 اتهام روبرو است. سه پرونده دیگر در ایالت‌های واشنگتن، فلوریدا و نیویورک تشکیل شده‌اند.
او در یک پرونده دیگر به نگه داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این پرونده به 40 فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده است.
پرونده دیگر علیه ترامپ، به تلاش‌ او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش 6 ژانویه 2021 مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن 4 اتهام مطرح شده ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.
علاوه بر اینها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال 2016 و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.
او در دادگاه 34 اتهام مطرح‌شده علیه خود در این پرونده را رد کرد. در این پرونده هر یک از اتهامات علیه ترامپ با محکوم شدن به حبس تا 4 سال قابل مجازات است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی