۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۱۵۹۴۱۳

تحولات خاورمیانه بر بازار نفت اثر نمی‌گذارد

مدیر موسسه راپیدان انرژی و یکی از مقامات سابق دولت آمریکا، می‌گوید فقط در صورتی شاهد افزایش قیمت نفت در ادامه این درگیری‌های خواهیم بود که شاهد گسترش دامنه آن و کشیده شدن تنش های نظامی به کشورهای نفتی باشیم.
تحولات خاورمیانه بر بازار نفت اثر نمی‌گذارد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،کارشناسان می‌گویند بعید به نظر می رسد که شاهد اثر گذاری فوری درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی بر قیمت نفت در بازار جهانی باشیم اما در صورتی که این درگیری‌ها دامنه دار شود قطعا بازار نفت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
 طی دو روز گذشته نیروهای مقاومت فلسطینی به شکلی غافلگیرانه به سرزمین های اشغالی حمله کردند و همین امر گمانه‌زنی‌هایی را نسبت به اثرگذاری این موضوع بر بازار جهانی در پی داشته است.
کارشناسان می گویند بعید است که درگیری‌های مذکور که تا کنون و بر اساس اعلام رسانه های صهیونیست به کشته شدن بیش از هزار اسرائیلی منجر شده، روی بازار نفت اثر زیادی بگذارد.
 پیر آندوراند، مدیر موسسه آندوراند کپیتال، معتقد است که این درگیری‌ها در کوتاه مدت روی بازار نفت اثرگذاری بیشتری نخواهد داشت، اما در طولانی مدت روی قیمت و عرضه نفت به بازار تأثیر می‌گذارد.
باب مکنالی، مدیر موسسه راپیدان انرژی و یکی از مقامات سابق دولت آمریکا، می‌گوید فقط در صورتی شاهد افزایش قیمت نفت در ادامه این درگیری‌های خواهیم بود که شاهد گسترش دامنه آن و کشیده شدن تنش های نظامی به کشورهای نفتی باشیم.
وی معتقد است هر گونه اخلال در عرضه نفت به بازار جهانی ناشی از همین درگیری‌های به افزایش قابل توجه قیمت منجر می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی