۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۵۹۶۴۱

جنگ خاورمیانه باعث بحران سوخت خواهد شد

جوکووی اضافه کرد: منظور من ترساندن مردم نیست، اما ممکن است این اتفاق بیفتد. زیرا اگر جنگ تمام نشود، قطعاً قیمت جهانی سوخت افزایش خواهد یافت.
جنگ خاورمیانه باعث بحران سوخت خواهد شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، جوکو ویدودو (جوکووی) رئیس جمهور اندونزی اظهار داشت که جنگی که بین رژیم صهیونیستی و فلسطین شروع شده است، وضعیت جهانی را که در حال حاضر با بحران غذایی و انرژی مواجه است، بدتر می کند و منجر به بحران سوخت می شود.
  رئیس جمهور اندونزی در یک نشست ملی در اندونزی آرنا گفت: "فکر نکنید چنین جنگ هایی بر ما تأثیر نمی گذارد. آنها عملا و به شدت بر ما تأثیر می گذارند. "
وی در این نشست هشدار داد پس از بحران غذایی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین جنگ رژیم اشغالگر قدس و فلسطین با افزایش قیمت بنزین در سراسر جهان، پتانسیل ایجاد بحران انرژی را دارد.
جوکووی اضافه کرد: منظور من ترساندن مردم نیست، اما ممکن است این اتفاق بیفتد. زیرا اگر جنگ تمام نشود، قطعاً قیمت جهانی سوخت افزایش خواهد یافت.
رئیس جمهوری اندونزی در ادامه خاطرنشان کرد جدای از این دو مشکل، جهان با چالش بزرگ تغییرات اقلیمی مواجه است که تأثیر آن روی انسان ها در نقاط مختلف جهان احساس شده است.
وی اظهار داشت: "در سه تا چهار ماه گذشته، هوای گرم و سوزان در سراسر جهان رخ داده است، از جمله برای ما که تحت تاثیر ال نینو هستیم. این پدیده نه تنها باعث گرمای هوا شد، بلکه بر تولید مواد غذایی ما نیز تاثیر گذاشت. "
جوکووی، که پیش از این، ۱۹ مهر، اولین نشست سطح بالای مجمع کشورهای جزیره ای و مجمع الجزایری (AIS) را افتتاح کرده بود، اظهار داشت کشورهای کوچک مجمع الجزایری و جزیره ای بیشترین آسیب را در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی می بینند.
وی تصریح کرد: این همان چیزی است که ما باید به آن بپردازیم، به این معنی که نه تنها مشکلات انرژی و مواد غذایی وجود خواهد داشت، بلکه به دلیل تغییرات آب و هوایی، جزایر کوچک موجود نیز ممکن است به دلیل بالا آمدن سطح دریا غرق شوند.
با توجه به چالش‌های جهانی که به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر می‌شوند، رئیس جمهور اندونزی تاکید کرد رئیس جمهور بعدی اندونزی باید چشم‌انداز تاکتیکی روشن، شجاعت ریسک‌پذیری و مقابله با فشار سایر کشورها داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی