۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۵۹۷۸۰

قرارداد ۲۷ ساله گازی«شل» با قطر

سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر اعلام کرد این توافق‌ها، تعهد قطر برای کمک به تامین نیازهای انرژی اروپا و تقویت امنیت انرژی این منطقه را مجددا تائید می‌کند.
قرارداد ۲۷ ساله گازی«شل» با قطر
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت شل برای خرید گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از قطر به مدت ۲۷ سال، به توافق رسید.
 این دومین قرارداد بزرگ فروش بلندمدت به اروپا برای قطر است و یک هفته پس از امضای قرارداد مشابه با شرکت فرانسوی توتال، اعلام شد. شرکت «قطر انرژی» اعلام کرد تحت دو قرارداد، از سال ۲۰۲۶ به مدت ۲۷ سال، سالانه ۳.۵ میلیون تن ال‌ان‌جی به پایانه واردات «گیت» روتردام هلند تحویل خواهد داد.
همزمان با آماده شدن اروپا برای دومین زمستان بدون واردات گاز روسیه، شرکت‌های نفتی بزرگ اروپایی، بعضی از طولانی‌مدت‌ترین و بزرگترین قراردادهای خرید ال‌ان‌جی را منعقد می‌کنند. این قراردادها در حالی امضا می‌شود که هلند در تلاش برای به صفر رساندن آلایندگی‌ها تا سال ۲۰۵۰ است.
سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر اعلام کرد این توافق‌ها، تعهد قطر برای کمک به تامین نیازهای انرژی اروپا و تقویت امنیت انرژی این منطقه را مجددا تائید می‌کند.
پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین که بازارهای انرژی را ملتهب کرد و باعث شد کشورهای اروپایی، امنیت تامین انرژی را نسبت به اهداف انرژی سبز در اولویت قرار دهند، قراردادهای بلندمدت خرید ال‌ان‌جی از قطر، جذاب‌تر شده اند.
قطر که با آمریکا و استرالیا بر سر جایگاه بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان رقابت دارد، ده‌ها میلیارد دلار برای افزایش تولید به میزان ۶۴ درصد تا سال ۲۰۲۷، سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال یافتن مشتری است. شرکت شل در سال میلادی گذشته، سهمی از پروژه‌های توسعه تولید ال‌ان‌جی قطر را خریداری کرده است.
با در نظر گرفتن قرارداد شل، قطر تاکنون برای حدود ۱۸.۸ میلیون تن در سال ظرفیت ال‌ان‌جی اضافی، متعهد شده است که معادل حدود ۴۰ درصد از حجم تولید برنامه ریزی شده اضافی است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، پروژه توسعه «نورت فیلد ایست» برای ۳۲ میلیون تن در سال است و پروژه «نورت فیلد ایست»، ۱۶ میلیون تن در سال به ظرفیت تولید قطر اضافه خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی