۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۶۰۶۴۸

بهره برداری از فاز اول نخستین میدان گازی چین

میدان گاز ۱۹-۶ در مرکز دریای «بوهای» قرار دارد که میانگین عمق آن حدود ۲۰ متر بوده و ذخایر گاز طبیعی و میعانات گازی این میدان ۲۰۰ میلیارد متر مکعب می باشد.
بهره برداری از فاز اول نخستین میدان گازی چین
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،فاز اول میدان گاز ۱۹-۶ در مرکز دریای بوهای در شرق چین به عنوان نخستین میدان گازی این کشور با ظرفیت ۱۰۰ میلیارد متر مکعب، به بهره برداری رسید.
 فاز اول میدان گاز ۱۹-۶ در مرکز دریای بوهای در شرق چین به عنوان نخستین میدان گاز با ظرفیت صد میلیارد متر مکعب، به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب اکتشاف مخازن نفت و گاز موسوم به «مدفون تپه‌ای» در سطوح عمیق و پیچیده فراساحلی چین به مرحله‌ای جدید رسید.
 میدان گاز ۱۹-۶ در مرکز دریای «بوهای» قرار دارد که میانگین عمق آن حدود ۲۰ متر بوده و ذخایر گاز طبیعی و میعانات گازی این میدان ۲۰۰ میلیارد متر مکعب می باشد.
این خبرگزاری افزود: تاسیسات اصلی این میدان شامل یک سکوی پردازش مرکزی، سه سکوی سرچاهی بدون نیاز به حضور انسانی و یک پایانه فرآوری گاز طبیعی است و طبق برنامه ۶۵ چاه اکتشافی آن حداکثر تولید روزانه نفت و گاز به بیش از ۵۰۰۰ تن معادل واحد نفتی برسد.
رادیو بین المللی چین اذعان کرد این مجموعه بزرگ از راه سیستم کنترل هوشمند از راه دور مدیریت می شود و به عنوان یکی از پروژه کلیدی ملی در ساخت، عرضه، ذخیره و فروش گاز طبیعی محسوب شده است.
این رسانه چینی خاطرنشان کرد که مسئولین میدان گاز ۱۹-۶ برای تحقق تولید سالانه به حداکثر ۴۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ میلادی برساند، تلاش می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی