۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۶۱۷۷۴

تکرار ادعاهای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

دیوید کامرون با اشاره به اقدامات اخیر انصارالله یمن برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، گفت که انصارالله تنها یکی از چندین گروهی است که ایران از آنها حمایت می‌کند که شامل حماس نیز می‌شود.
تکرار ادعاهای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،وزیر امورخارجه انگلیس اتهام‌پراکنی‌هایش را با طرح ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی تکرار کرد.
  دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که این کشور در انگلیس و غرب آسیا فعالیت‌های مخربی دارد.
وی در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت که انگلیس و متحدانش می‌بایست مجموعه‌ای قوی از اقدامات بازدارنده علیه ایران به کار گیرند.
دیوید کامرون همچنین با اشاره به اقدامات اخیر انصارالله یمن برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، گفت که انصارالله تنها یکی از چندین گروهی است که ایران از آنها حمایت می‌کند که شامل حماس نیز می‌شود.
او که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نخست وزیر انگلیس بوده است به اظهارات ادعایی خود افزود: باید به ایران پیام کاملاً واضحی مبنی بر این ارسال شود که این (اقدامات) تشدید کننده تحمل نخواهد شد.
کامرون پیش از این، روز پنجشنبه و در جریان سفر به مصر با پیش‌فرض ادعایی خود درباره «حمایت ایران از حملات ارتش یمن» گفت: قطعا درباره خطرات تشویق ارتش یمن برای حمله به مسیر حیاتی کشتیرانی در دریای سرخ صراحتا هشدار خواهیم داد.
این اتهام‌زنی‌ها در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه کاملاً مستقل و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای‌شان و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می‌کنند.
صنعاء هم اعلام کرده است که تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند و به هشدارها برای تغییر مسیر توجه نمی‌کنند. یمن اطمنیان داده آزادی دریانوردی را برای کشتی‌های دیگر در دریای سرخ حفظ خواهد کرد.  
در همین راستا، خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد که دست کم ۲ کشتی حامل نفت و فراورده‌های نفتی، مسیر خود را از دریای سریخ تغییر داده‌اند.
طبق گزارش رویترز، نفتکش «Aigeorgis» که در اختیار شرکت «بریتیش پترولیوم» است و حامل گازوئیل بوده، حرکت خود را از هند آغاز کرده و راهی تگزاس آمریکاست اما مجبور به تغییر مسیر شده و حرکت خود را از دریای سرخ به سمت دماغه «امید نیک» در آفریقای جنوبی تغییر داده است.
همچنین نفتکش دیگری با نام   «Sonangol Cabinda» هم که از تگزاس راهی هند بوده است، با ۱۸۰ درجه تغییر در مسیر خود در میانه دریای سرخ، به سمت کانال سوئز و دریای مدیترانه حرکت کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی