۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۱۶۱۸۰۴

رشد ۸درصدی ورودی آب به سدها

درحال حاضر با وجود ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۴۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۶۰ درصد این ظرفیت خالی است.
رشد ۸درصدی ورودی آب به سدها
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحال حاضر با وجود ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۴۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۶۰ درصد این ظرفیت خالی است.
 در 92 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تا دوم دی‌ماه 1402) در مجموع 4 میلیارد و 460 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 4 میلیارد و 130 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی 8 درصدی داشته است.
همچنین در این مدت، به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، 6 میلیارد و 260 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی 5 میلیارد و 190 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
درحال حاضر با وجود 19 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، 40 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 60 درصد این ظرفیت خالی است.
میزان ذخایر آبی سدها در روز دوم دی‌ماه 1401 بالغ بر 18 میلیارد و 70 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد 10 درصدی در این بخش است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی