۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۶۱۹۹۷

جایگزینی راهکار پایان مازوت‌سوزی نیروگاه شازند

استاندار مرکزی عنوان کرد: یک چهارم نیروگاه از مدار خارج شده است و حتی با سوخت گاز هم در فصل سرما فعالیت ندارد و فردا در جلسه با هیات دولت درخواست از مدار خارج شدن یک واحد دیگر نیز داده می‌شود.
جایگزینی راهکار پایان مازوت‌سوزی نیروگاه شازند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،استاندار مرکزی گفت: جایگزینی نیروگاه جدید راهکار پایان مازوت سوزی نیروگاه شازند است و هیچ راه دیگری ندارد.
 «فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در پنجمین نشست مجمع سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه همه کشورها با موضوع آلودگی هوا درگیر هستند و این معضل مختص کشور یا استان ما نیست، گفت: یکی از مهمترین چالش‌های استان مرکزی در بحث آلودگی هوا مربوط به سوخت نیروگاه شازند است که در این رابطه باید توجه داشت که سال ۱۳۷۴ این صنعت در جانمایی نامناسب و با فناوری قدیمی احداث شده و امروز هیچ نیروگاهی با این فناوری راه‌اندازی نمی‌شود.
وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ موضوع مازوت‌سوزی نیروگاه مطرح و در دوره‌های مختلف پیگیری شد، اما برای اولین سال در سال جاری مازوت‌سوزی یک ماه با تاخیر آغاز و از طرفی برای اولین سال نیروگاه شازند و شرکت گاز در خصوص سوخت مورد استفاده بیانیه صادر کردند.
استاندار مرکزی عنوان کرد: یک چهارم نیروگاه از مدار خارج شده است و حتی با سوخت گاز هم در فصل سرما فعالیت ندارد و فردا در جلسه با هیات دولت درخواست از مدار خارج شدن یک واحد دیگر نیز داده می‌شود.
مخلص‌الائمه ادامه داد: در کل برای حل کامل این مسئله پیشنهاد جمع شدن این نیروگاه و جایگزین شدن نیروگاه و جابه‌جایی بخشی از تولید این نیروگاه داده شده است.
وی افزود: برای جابه‌جایی تولید، طرح حدود ۶ ساختگاه تولید انرژی تجدیدپذیر تحویل داده شده و بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور با توان تولید ۱۰۰ مگابایت برق در محلات به زودی وارد مدار می‌شود که ۱۰ درصد برق کشور را تولید خواهد کرد.
استاندار مرکزی در خصوص برنامه توسعه نیروگاه شازند نیز گفت: تاکنون مقابل این درخواست باوجود همه فشارهای موجود ایستاده‌ایم و مجوز این اقدام را نخواهیم داد.
مخلص‌الائمه ناترازی تولید و مصرف برق، گاز و گازوئیل را عاملی دیگر در استفاده از مازوت عنوان و بیان کرد: به عنوان نمونه در زمستان میزان مصرف گاز بیش از تولید است که با کمبود مواجه می‌شویم و به همین دلیل حذف بسیاری از مصارف پتروشیمی از سوخت گاز، محدودیت صادرات گاز و قطع تزریق گاز به میادین نفتی که در اقتصاد کشور بسیار اهمیت دارد در دستور کار قرار می‌گیرد که بتوان گاز مورد نیاز را تامین کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عارف
از کی تا حالا 100مگاوات شده یک دهم مصرف برق کشور؟؟
از اسمت معلومه چطور استاندار شدی