۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۱۶۲۲۱۲

یک واحد نیروگاه شازند کاملاً گازسوز شد

استاندار مرکزی افزود: مقرر شد به منظور کاهش استفاده از مازوت در نیروگاه شازند با تزریق ۱.۸ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه، یک واحد کاملاً گازسوز شود
یک واحد نیروگاه شازند کاملاً گازسوز شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،استاندار مرکزی گفت: یک واحد نیروگاه شازند کاملاً گازسوز شد.
 آلودگی هوای شهر اراک زبانزد شده به طوری که یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است و از ابتدای سال تاکنون 114 روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است، این درحالیست که یکی از مطالبات جدی مردم این استان رفع آلایندگی شهر اراک است به طوری که "فرزاد مخلص الائمه" استاندار مرکزی و مدیریت ارشد استان در تلاش است تا این مسئله به عنوان مطالبه چندین ساله و به حق مردم حل شود و در این باره اظهار داشت: هم‌افزایی مطلوبی در بین مسئولان استان شکل گرفته است و در راستای کاهش مصرف و دوره مازوت‌سوزی نیروگاه شازند و تأمین گاز این نیروگاه پیگیری‌های خوبی در سطح ملی انجام شد و همچنان ادامه خواهد داشت بنابراین وزارت نفت و نیرو موظف به حل موضوع هستند.
وی افزود: مقرر شد به منظور کاهش استفاده از مازوت در نیروگاه شازند با تزریق 1.8 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه، یک واحد کاملاً گازسوز شود، هرچند با تصمیمات اتخاذ شده در استان یک واحد نیروگاه (معادل 25 درصد ظرفیت) تا پایان اسفند از مدار خارج است. همچنین در راستای مصرف کمتر سوخت مایع در 2 واحد نیروگاه، کاهش تولید برق مصوب گردید که در نتیجه میزان آلایندگی را کاهش خواهد داد با این وجود احتمال هرگونه تغییرات با توجه به ناترازی وجود دارد.
حتی یک دقیقه مازوت سوزی نیروگاه شازند به صلاح مردم نیست
علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تاثیر مستقیم مازوت سوزی بر سلامت مردم، اظهار داشت: آثار حاد آلاینده ناشی از این سوخت در سال‌های آینده مشخص می‌شود بنابراین حتی یک دقیقه مازوت سوزی نیروگاه شازند به صلاح مردم نیست چراکه سلامت مردم را با خطر جدی مواجه می‌کند.
وی افزود: از سال گذشته وزیر بهداشت توقف مازوت سوزی نیروگاه شازند را در خواست کرد، در تیرماه امسال نیز نامه درخواست استفاده نکردن از سوخت مازوت در فصل سرما تهیه شد اما متاسفانه هیچ اهمیتی داده نشد. دفاع از حق مردم وظیفه ما است حتی اگر برایم گران تمام شود، در سالی که این نیروگاه احداث شده باید مشخص شود مشاور احداث چه شخصی بوده است، از دادستان انتظار داریم که این فرد را شناسایی و برای پاسخگویی فرا خوانده شود.
مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند از 20 آذرماه آغاز شد
علیرضا محرابیان، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی دراین باره اظهار داشت: مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند از 20 آذرماه آغاز شده و تاکنون 15 روز با آلایندگی مسئول دی‌اکسید گوگرد در شهر اراک به ثبت رسیده که 9 روز آن از جمله امروز (یکشنبه) فراتر از استانداردهای زیست محیطی بوده است.
وی افزود: متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ظهر امروز به عدد 122 رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ظهر امروز به 110 رسید که نشان از وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس دارد.
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: دی‌اکسید گوگرد اثرات زیان‌باری بر سلامت افراد دارد بنابراین توصیه می‌شود مردم تا حد امکان موارد بهداشتی را رعایت کنند و و تا حد مقدور در فضاهای باز و مکان‌های عمومی حضور پیدا نکنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی