۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۶۲۵۵۹

افزایش روند ساخت و توسعه شبکه برق

سال گذشته ظرفیت تولید برق کشور با افزایش چشمگیری همراه شد. بر اساس آمار شرکت برق حرارتی ظرفیت نیروگاهی کشور از ۹۲ هزار مگاوات عبور کرد.
افزایش روند ساخت و توسعه شبکه برق
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،تلاش برای ساخت و توسعه شبکه‌های برق کشور در کنار افزایش ظرفیت نیروگاهی، از جمله مهم‌ترین اقدام‌ها برای پایداری شبکه و تامین برق مطمئن برای مشترکان است.
 تلاش برای افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور از جمله مهم‌ترین اقدام‌های وزارت نیرو برای تامین برق پایدار برای همه مشترکان است.
این اقدام به‌تنهایی نمی‌تواند برق تولیدی را در اختیار همه مشترکان در گستره ایران قرار دهد، بنابراین ساخت و توسعه شبکه‌های فشارقوی، متوسط و ضعیف و نیز توسعه ترانسفورماتورهای زمینی و هوایی نیاز است.
سال گذشته ظرفیت تولید برق کشور با افزایش چشمگیری همراه شد. بر اساس آمار شرکت برق حرارتی ظرفیت نیروگاهی کشور از ۹۲ هزار مگاوات عبور کرد.
چندی پیش «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو، رفع ناترازی برق را در گرو توسعه ظرفیت و نیز مدیریت مصرف دانست و گفت: دولت سیزدهم به دنبال حل مشکل تامین برق است و در این راستا یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بخار برای تولید برق موردنیاز را به بهره‌برداری رساند.
 براین‌اساس و طبق اعلام وزارت نیرو، سال گذشته تلاش گسترده‌ای برای ساخت و توسعه شبکه‌های توزیع برق انجام شد.
بر اساس آمار و ارقام موجود، سال گذشته طول شبکه هفت‌هزار و ۴۵۷ کیلومتر و فشار متوسط زمینی ۵۹۵ کیلومتر بوده است که سبب شده تا طول شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به ترتیب به ۴۳۵ هزار و ۹۸۲ کیلومتر و ۲۱ هزار ۳۳۱ کیلومتر برسد که نسبت به سال قبل به ترتیب ۱.۷ درصد و ۲.۹ درصد افزایش داشته است.
همچنین در این سال طول شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی ساخته شده به ترتیب پنج هزار و ۹۵۵ کیلومتر و یک‌هزار و ۵۳ کیلومتر بود که سبب شد تا طول شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی موجود تا پایان سال ۱۴۰۱ به ترتیب به ۳۲۹ هزار و ۳۸۵ کیلومتر و ۵۴ هزار و ۵۳۵ کیلومتر برسد که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱.۸ درصد و ۲ افزایش را نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش، تعداد ترانسفورماتورهای هوایی موجود در پایان سال ۱۴۰۱ به ترتیب به ۷۸۳ هزار و ۷۳۰ و ترانسفورماتورهای زمینی ۴۳ هزار و ۲۴۷ دستگاه با ظرفیت معادل ۱۰۸ هزار و ۳۶۵ و ۳۱ هزار و ۵۶۷ مگاولت آمپر رسید که این ارقام نیز بیانگر این است که تعداد کل ترانسفورماتورها و ظرفیت آن‌ها نسبت به سال قبل به ترتیب ۳.۵ و ۳.۱ درصد افزایش داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی