۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
کد مطلب : ۱۶۲۸۲۰

نشان راديناس به مديرعامل پتروشيمي شيراز اعطا شد 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز نشان اعطایی رادیناس را متعلق به همه تلاشگران عرصه پتروشیمی دانست و آن را به شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم، شهدای فارس و پتروشیمی تقدیم کرد.
نشان راديناس به مديرعامل پتروشيمي شيراز اعطا شد 
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،به پاس دستاوردهاي مديريتي و نوآوري‌ها طي يكسال اخير، نخستین نشان راديناس به مديرعامل پتروشيمي شيراز اعطا شد.
  عضو و مشاور عالی مرکز کارافرینی دانشگاه هنر در آیین اعطای نشان رادیناس به مدیرعامل پتروشیمی شیراز بیان کرد: رادیناس، نام نخستین چاه نفت ایران در دوره هخامنشيان بوده است.
پور وصال ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی این چاه، تصمیم گرفته شد که نشان رادیناس طراحی و در حوزه نفت و پتروشیمی به مدیران ارشد در این حوزه و همچنین به کسانی که دستاوردهای کلانی برای کشور به همراه داشته‌اند، اعطاء شود و لذا برای نخستین بار این نشان به مدیرعامل پتروشیمی شیراز اعطاء شد.
ضرغام صادقی، بازرس ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز قهرمانان بزرگ کشور کسانی هستند که به ایران خدمت می‌کنند، گفت: در کلام قرآن نیز این نگاه مورد تاکید قرار گرفته که انسان‌های تقوا پیشه، متقی و پرهیزکار، خادم به مردم و نیکوکار در بالاترین مرتبه انسانی قرار دارند.
وی افزود: امروز هرکس به مردم خدمت کرده و به آنها عشق می‌ورزد، انقلابی است و هر شخصی غیرکارآمد و در مسیر خلاف خدمت به مردم، غیر انقلابی محسوب می‌شود.
صادقی با بیان اینکه ایران در چهار موضوع انسجام ملی، قدرت انرژی، اقتدار منطقه‌ای و قدرت دفاعی بسیار متقدر است و در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد، عنوان کرد: امروز تنها در حوزه قدرت اقتصادی به اقتدار نرسیده‌ایم و علی‌رغم آنکه مقام معظم رهبری نزدیک به ۱۷ سال است که روی این مؤلفه تاکید دارند اما نتوانسته‌ایم به اقتدار لازم در حوزه اقتصاد دست یابیم.
وی همچنین از لزوم تلاش مضاعف و جهادی در حوزه اقتصاد سخن گفت و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا فشار اقتصادی بر مردم کمتر شود.
صادقی با تاکید بر اینکه باید در حوزه انرژی از خام فروشی به سمت صنایع تبدیلی حرکت کنیم، گفت: اگر امروز کشور در تحریم نفتی قرار دارد، اما در عرصه پتروشیمی و صنایع تبدیلی مرتبط با فرآوری محصولات نفتی در تحریم به سر نمی‌برد.
وی همچنین نیاز ارزی کشور را ۷۵ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: یک سوم این ارز مورد نیاز از طریق فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی قابل تامین است.
بازرس ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر میانگین قیمت بنزین در منطقه ۲۳ هزار تومان است، گفت: با توجه به قیمت ۳۰۰ تومانی بنزین در کشور، می‌توان در کنار تامین نیاز داخلی، بحث صادرات را نیز دنبال کنیم.
صادقی خاطرنشان کرد: باید در حوزه فرآوری محصولات نفتی به قدرت ارزی آوری آن توجه داشته باشیم تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: باید در کنار افزایش میزان تناژ محصولات، به تنوع آنها نیز توجه کنیم تا فصل جدیدی در مقوله ارز آوری ایجاد شود.
بازرس ویژه وزارت تعاون به ضرورت سرمایه‌‌گذاری در حوزه معادن نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر معادل ۱۶ درصد معادن کشور به بهره‌برداری رسیده و این آمار نشانگر آن است که ۸۴ درصد معادن کشور بلا استفاده مانده است؛ این در حالی‌است که از ۶۲ عنصر معدنی شناخته شده، کمتر از ۱۰ عنصر معدنی، در سبد معدنی کشور قرار دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین جواد ایزدی، هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ارزش علم در نگاه و کلام امیرمؤمنان در نهج‌البلاغه مبنی بر «العلم سلطان»، دریافت نشان رادیناس توسط مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز را موجب خرسندی و افتخار دانست و گفت: پیشرفت حاصل شده در این شرکت موجب افتخار و بالندگی است.
وی خاطرنشان کرد: فرانسیس بیکن از نظریه پردازان غرب معتقد است که انسان به علم نیاز دارد و اگر به آن دسترسی پیدا کند، به انسانی قدرتمند تبدیل می‌شود که با قدرت خود تمام جوامع بشری را در اختیار میگیرد؛ این نظر نشان از سلطه انسان بر بشریت دارد، در حالی‌که دین اسلام نگاه تسلطی انسان را رد کرده و امیر مومنان می‌فرمایند «هرچه دارای علم باشد، تسلط برایش ایجاد می‌شود»، لذا اگر در دنیای امروز اهل علم باشیم و از آن پشتیبانی کنیم، دست برتری خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز نیز نشان اعطایی رادیناس را متعلق به همه تلاشگران عرصه پتروشیمی دانست و آن را به شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم، شهدای فارس و پتروشیمی تقدیم کرد.
مهندس احمدرضا حیدرنیا ابراز امیدواری کرد که شایسته و امانتدار خوبی برای حفاظت از این نشان اعطایی باشد.
وی با بیان اینکه به ازای هر صندلی در فارس به اندازه شهدای کربلا خون داده‌ایم، تاکید کرد که مدیران باید با عملکرد مثبت خود از خون شهدا صیانت کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی