۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۱۶۲۹۸۳

کاهش ۱۶درصدی ورودی آب به سدهای کشور

درحال حاضر با وجود ۲۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۴۲ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۵۸ درصد این ظرفیت خالی است.
کاهش ۱۶درصدی ورودی آب به سدهای کشور
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحال حاضر با وجود ۲۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۴۲ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۵۸ درصد این ظرفیت خالی است.
  در 134 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تا چهاردهم بهمن‌ماه 1402) در مجموع 7 میلیارد و 350 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 8 میلیارد و 700 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 16 درصدی داشته است.
همچنین در این مدت، به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، 8 میلیارد و 430 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی 6 میلیارد و 780 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، 24 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
درحال حاضر با وجود 20 میلیارد و 620 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، 42 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 58 درصد این ظرفیت خالی است.
میزان ذخایر آبی سدها در روز چهاردهم بهمن‌ماه 1401 بالغ بر 21 میلیارد و 30 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده کاهش 2 درصدی در این بخش است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی