۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۶۲۹۸۹

افزایش ۱.۵ میلیون لیتری تولید بنزین

آرمان‌فر اظهار کرد: با اجرای پروژه ارتقای کیفی نفت‌کوره پالایشگاه تهران، مقدار گوگرد مازوت از ۳.۵ درصد به نیم درصد خواهد رسید که در شرایط ناترازی گاز و استفاده نیروگاه‌ها از سوخت دوم بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
افزایش ۱.۵ میلیون لیتری تولید بنزین
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از افزایش ۱.۵ میلیون لیتری تولید بنزین روزانه این پالایشگاه با اجرای پروژه سی‌سی‌آر (واحد بنزین‌سازی) خبر داد.
  حامد آرمان‌فر اظهار کرد: با اجرای پروژه ارتقای کیفی نفت‌کوره پالایشگاه تهران، مقدار گوگرد مازوت از ۳.۵ درصد به نیم درصد خواهد رسید که در شرایط ناترازی گاز و استفاده نیروگاه‌ها از سوخت دوم بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
وی افزود: کل فضای شرکت پالایش نفت تهران ۴۷۰ هکتار است که از این مقدار ۲۰۰ هکتار مربوط به فضای صنعتی و ۲۸۰ هکتار مربوط به فضای سبز است که با استفاده از پساب کلانشهر تهران آبیاری می‌شود.
مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران تصریح کرد: فضای سبز پالایشگاه نفت تهران در سال‌های گذشته وضع مطلوبی نداشت، اما با استفاده از پساب تصفیه‌شده پالایشگاه برای آبیاری درختان شرایط آن بسیار مناسب شده است.
وی افزود: امروز کاشت ۳ هزار اصله نهال در پالایشگاه نفت تهران کلید خورد که از این مقدار ۱۰۰۰ اصله مربوط به درختان زیتون، ۳۰۰ اصله سنجد و هزار اصله توت و ۲۵۰ اصله بادام و… است که امروز به‌صورت نمادین چند نهال کاشته شد.
آرمان‌فر با اشاره به اینکه کل پروژه‌های در حال اجرای این شرکت محیط زیستی است، بیان کرد: همه این پروژه‌ها برای بهبود کیفیت هوا، خاک و محیط زیست اجرایی می‌شود.
وی از اجرایی شدن پروژه تصفیه روزانه ۵۲ هزار مترمکعب پساب پالایشگاه نفت تهران خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه راه‌اندازی شده و امیدواریم به‌زودی تکمیل و وابستگی ما به آب لوله‌کشی به‌طور کامل برطرف شود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران تأکید کرد: پروژه سی‌سی‌آر (واحد بنزین‌سازی) در این پالایشگاه به‌منظور افزایش کیفیت بنزین در حال اجراست که با راه‌اندازی آن، بنزین تولیدی پالایشگاه از بنزین پاک به یورو ۴ و یورو ۵ تبدیل خواهد شد و افزون بر آن مقدار بنزین تولیدی از روزانه ۶.۵ میلیون لیتر به ۸ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
بر اساس اعلام وزارت نفت، با اجرای تفاهم‌نامه بین جهاد کشاورزی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در صنایع پالایشی کشور به‌صورت همزمان اجرایی خواهد شد که این عدد در پالایشگاه تهران ۳ هزار اصله، بندرعباس ۲۰۰ هزار اصله، در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۱۲۰ هزار اصله، در پالایشگاه لاوان ۱۳۰۰ اصله، در پالایشگاه شیراز ۱۰۰۰ اصلی، در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ۲۰۰ هزار اصل، در پالایشگاه کرمانشاه ۱۰۰ هزار، در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ۱۸ هزار و ۲۰۰ اصله، در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ۲۲ هزار و ۵۰۰ اصله، در پالایشگاه آبادان ۳۲ هزار و ۵۰۰ اصله، در پالایشگاه اصفهان ۴۰ هزار اصله و در پالایشگاه شازند ۵۰ هزار اصله خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی