۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۶۳۱۴۴

۱۸ سد بیش از ۵۰ درصد آب دارند

در شرایط کنونی حجم آب موجود در مخازن ۲۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به سال گذشته ا۴ درصد کمتر است و درصد پرشدگی مخازن سدهای کشور به عدد ۴۲ درصد رسیده است.
۱۸ سد بیش از ۵۰ درصد آب دارند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،بر اساس آخرین آمار اعلام شده از وضعیت سدهای کشور، از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۲ بهمن ماه، ۱۸ سد بیش از ۵۰ درصد آب دارند و میزان بارش‌ها نیز تا بیستم بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.
در حال حاضر میزان ورودی آب به سدهای کشور تا ۲۲ بهمن‌ماه معادل ۷ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب بوده که این عدد در مقایسه با سال گذشته که عددی معادل ۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب بوده ۱۷ درصد کاهش داشته است، همچنین میزان خروجی از مخازن سدهای کشور در این تاریخ معادل ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب ثبت شده که این عدد در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۷ میلیارد و ۵ میلیون مترمکعب بوده بیانگر کاهش ۲۵ درصدی است.
در شرایط کنونی حجم آب موجود در مخازن ۲۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به سال گذشته ا۴ درصد کمتر است  و درصد پرشدگی مخازن سدهای کشور به عدد ۴۲ درصد رسیده است.
وضعیت سدهای مهم (شرب  - کشاورزی) بیانگر این است که در ۱۸ سد درصد پرشدگی بیش از ۵۰ درصد است به طوری که سد زنجیره کارون ۶۳ درصد، سد ارس آذربایجان شرقی ۷۴ درصد، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی ۷۷ درصد و سد جگین استان هرمزگان ۷۹ درصد پر هستند.
سد بیجار استان گیلان ۵۶ درصد، سد رودبار استان لرستان ۷۷ درصد، سد سلمان فارسی استان فارس ۵۲ درصد پر هستند. همچنین در استان کرمانشاه نیز سد داریان ۷۲ درصد، سد رئیسعلی دلواری استان بوشهر ۵۲ درصد و در استان سیستان و بلوچستان سد پیشین ۹۸ درصد و سد ریزدان ۸۱ درصد و سد خیرآباد ۵۳ درصد و سد ماشکید اولیا ۵۳ درصد پر هستند.
همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۷۴.۱ میلی‌متر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت ۱۲۵.۷ میلی‌متر ۴۱ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که عددی معادل ۱۱۳.۳ میلی‌متر بوده ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی