۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۶۳۳۳۴

اکسون موبیل به اتحادیه اروپا هشدار داد

سران اتحادیه اروپا بارها و بارها وعده داده‌اند پروژه‌های گذار انرژی را تسهیل خواهند کرد، اما به نظر می‌رسد در عمل به این وعده، کند بوده‌اند.
اکسون موبیل به اتحادیه اروپا هشدار داد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت آمریکایی اکسون موبیل به اتحادیه اروپا هشدار داد از این بلوک خارج خواهد شد و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری اقلیمی را با خود خواهد برد، مگر این که بروکسل، هزینه این میلیاردها دلار را برای پروژه‌های مربوط به گذار انرژی، تسهیل کند.
 روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی نوشت: اکسون می‌گوید فرآیند اداری بسیار زیادی در اتحادیه اروپا وجود دارد و اجرای یک پروژه را بسیار طولانی کرده و باعث شده است این شرکت بزرگ، به فکر آن باشد که سرمایه‌گذاری کربن‌زدایی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار را در فاصله سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷، در مناطق دیگری صرف کند.
کارن مک‌کی، رئیس راهکارهای محصول اکسون به فایننشیال تایمز گفت: زمانی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، افق‌های زمانی بسیار طولانی را در ذهن داریم. تحولات اخیر در اروپا، اعتماد به سیاست‌های بلندمدت و قابل پیش‌بینی را القا نکرده است. آنچه که در حال تجربه آن هستیم، صنعتی‌زدایی اقتصاد اروپا است و ما نگران آن هستیم.
سران اتحادیه اروپا بارها و بارها وعده داده‌اند پروژه‌های گذار انرژی را تسهیل خواهند کرد، اما به نظر می‌رسد در عمل به این وعده، کند بوده‌اند.
به گفته مک‌کی، برای اکسون و بسیاری از شرکت‌های دیگر مشارکت کننده در فرآیند گذار انرژی، اجرای پروژه در اتحادیه اروپا، با موانع نظارتی و رویه‌های کند و عذاب‌آور مجوز و تامین مالی توام است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، برنامه قرارداد سبز اتحادیه اروپا دربرگیرنده یک محیط نظارتی قابل پیش‌بینی و ساده شده به عنوان یکی از چهار رکن آن است اما واکنش‌های دنیای تجارت نشان می‌دهد این برنامه هنوز از مرحله تئوری، به عمل نرسیده است. دسترسی سریع‌تر به بودجه، دومین رکن برنامه مذکور بوده، اما تحقق آن هم خیلی طول می‌کشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی