۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۱۶۳۵۲۳

افزایش ۳۱ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس امروز با افزایش ۳۱۹۶۹ واحدی و ثبت ۱.۵۶ درصد رشد به ۲.۰۸۶.۷۹۷ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۱۰۶۸۰ واحدی و ثبت ۱.۵ درصد رشد به ۷۲۴.۸۵۳ واحد رسید.
افزایش ۳۱ هزار واحدی شاخص بورس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،کارشناس بازار سرمایه گفت: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد، امروز حجم معاملات ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۴.۴۱۰ میلیارد تومان بود.
 کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس امروز با افزایش ۳۱۹۶۹ واحدی و ثبت ۱.۵۶ درصد رشد به ۲.۰۸۶.۷۹۷ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۱۰۶۸۰ واحدی و ثبت ۱.۵ درصد رشد به ۷۲۴.۸۵۳ واحد رسید.
او افزود: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۴.۴۱۰ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی‌ها میلیون ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۳ میلیون بود که شاهد ورود ۴۷۰ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی به سهام و حق تقدم بودیم.
این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: امروز ۸۲ درصد بازار یعنی ۶۰۴ نماد مثبت و ۱۸ درصد بازار یعنی ۱۳۴ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت فلزات اساسی به میزان ۸۶ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت سیمان با ۱۱ میلیارد تومان خروج پول بود.
او گفت: بازار امروز با توجه به خبر تجدید ارزیابی خودرویی‌ها و همچنین صحبت‌های وزیر اقتصاد در رابطه با ارزندگی بازار کار خود را شروع کرد و همچنین با توجه به افزایش نرخ دلار در بازار آزاد با تقاضا در صنایع مختلف و بخصوص به صف خرید نشستن لیدر‌های بازار، کلیت بازار روز خوبی را تجربه کرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی