۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۶۳۸۵۱

۳۷۰ هزار بشکه ظرفیت پالایش نفت روسیه در حملات اوکراین فلج شد

این حملات هفته گذشته در آستانه انتخابات ریاست جمهوری روسیه که در آن پوتین بدون رقیب است و احتمالا برای یک دوره ۶ ساله دیگر انتخاب می‌شود، شدت پیدا کردند.
۳۷۰ هزار بشکه ظرفیت پالایش نفت روسیه در حملات اوکراین فلج شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های نفت روسیه، حداکثر ۳۷۰ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز از ظرفیت پالایش روسیه معادل هفت درصد از کل ظرفیت پالایش این کشور را فلج کرده است.
  از آغاز سال ۲۰۲۴، اوکراین، حملات پهپادی به زیرساخت پالایش نفت و سایر زیرساخت‌های انرژی روسیه از جمله دپوهای سوخت و پایانه‌های صادرات سوخت را تشدید کرده است.
این حملات هفته گذشته در آستانه انتخابات ریاست جمهوری  روسیه که در آن پوتین بدون رقیب است و احتمالا برای یک دوره ۶ ساله دیگر انتخاب می‌شود، شدت پیدا کردند.
از سه شنبه هفته گذشته، اوکراین به چندین پالایشگاه روسیه در مناطق غرب و جنوب غرب این کشور، حمله کرده و حداقل سه تاسیسات پالایش نفت خام را از کار انداخته است. آتش سوزی در این پالایشگاه‌ها به معنای آن است که حداقل، بعضی از واحدهای آنها برای تعمیرات به مدت نامعلومی، آفلاین خواهند بود.
پالایشگاه لوک اویل در غرب روسیه، سه شنبه گذشته، پس از یک حمله پهپادی، دچار آتش سوزی شد. گِلِب نیکیتین، فرماندار منطقه نیژنی نووگورود در کانال تلگرام خود نوشت: یک واحد پالایش نفت در این پالایشگاه در نیژنی نووگورود پس از حمله پهپادی که صبح سه شنبه صورت گرفت، در آتش می‌سوزد.
نماینده مقامات محلی به خبرگزاری تاس گفت: ساعاتی قبل، یک حمله پهپادی به تاسیسات سوخت و انرژی در منطقه اوریول، صورت گرفت و یکی از مخازن سوخت در نتیجه این حمله، آتش گرفت.
روز چهارشنبه، آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در منطقه جنوب شرقی مسکو پس از یک حمله پهپادی، رخ داد.
بر اساس گزارش اویل پرایس، ظرفیت پالایش کمتر به دلیل حملات پهپادی و تعمیرات فصلی، ممکن است علت تصمیم روسیه برای متمرکز شدن به کاهش تولید نفت به جای کاهش صادرات در چارچوب توافق کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس، باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی