۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۶۳۸۵۴

پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: موضوعی که به کساد بازار خودروی شب عید امسال انجامیده کمبود نقدینگی در دست مردم است.تداوم جریان کنونی حاکم بر بازار خودرو احتمالا به افزایش قیمت انواع خودرو در سال ۱۴۰۳ می‌انجامد.
پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از کسادی بازار خودرو در شب عید خبر داد و گفت: نوسانات قیمت ارز سبب شده مردم جرات خرید خودرو نداشته باشند چون قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد و خریداران بیم آن را دارند که پس از خرید با کاهش قیمت ارز متضرر شوند.
  اسد کرمی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران درباره بازار شب عید خودرو گفت: بازار خودرو این روزها متاثر از نوسانات قیمت ارز است؛ به طور کلی در کل سال ۱۴۰۲ رکود سنگینی بر بازار حاکم و امید نمایشگاه‌داران به شب عید بود. اما این روزها هم بازار کساد است و خبری از معاملات همیشگی نیست.
وی افزود: این در حالیست که پس از گذر از شب‌های عید در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که به دلیل شیوع کرونا بازاری نبود نمایشگاه‌داران امیدوار بودند از سال ۱۴۰۱ و پس از آن ضرر آن سال‌ها جبران شود.
کرمی عنوان کرد: با این حال نوسانات قیمت ارز سبب شده مردم جرات خرید خودرو نداشته باشند چون قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد و خریداران بیم آن را دارند که پس از خرید با کاهش قیمت ارز متضرر شوند مگر شماری اندکی که زیان‌های چند ده میلیونی برای آنها اهمیت ندارد. اما بیشتر مردم در این وضعیت نوسانات ارزی در معامله خودرو محافظه‌کار می‌شوند.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: موضوع دیگری که به کساد بازار خودروی شب عید امسال انجامیده کمبود نقدینگی در دست مردم است.تداوم جریان کنونی حاکم بر بازار خودرو احتمالا به افزایش قیمت انواع خودرو در سال ۱۴۰۳ می‌انجامد.
در همین رابطه سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه شرحی از قیمت روز انواع خودرو ارائه کرد و گفت: اکنون پراید ۱۳۱ حدود ۳۴۰ میلیون تومان، کوییک آر ۴۰۳ میلیون تومان، کوییک معمولی ۳۹۷ میلیون تومان، تارای دنده‌ای ۷۷۰ میلیون تومان، تارای اتومات ۸۹۳ میلیون تومان و سمند سورن حدود ۷۴۰ میلیون قیمت دارند؛ دنای اتوماتیک نیز در کانال یک میلیارد تومان قرار دارد.
وی همچنین در تشریح قیمت خودروهای مونتاژی گفت: جک S۵ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، هایما S۷ حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون، هایما S۸ حدود یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون، دیگنیتی حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و فیدیلیتی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.
منبع:ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی