۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۱۶۴۱۵۹

۴۲ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است

موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته با یک درصد رشد همراه شده است.
۴۲ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،میزان پرشدگی سدهای کشور در هفتمین ماه از سال آبی جاری و در آستانه روزهای گرم سال به ۵۸ درصد رسید که بیانگر خالی بودن ۴۲ درصد ظرفیت سدها از آب است.
 گرچه فروردین‌ماه امسال بارش‌های خوبی در برخی مناطق کشور داشته‌ایم و برخی مواقع بارش‌ها موجب بروز سیل شد، اما در مجموع هنوز اثر این بارش‌ها در افزایش درصد پرشدگی سدها کامل نشده است.
بر اساس آمار تازه منتشر شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور درصد پرشدگی سدها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۸ فروردین‌ماه ۵۸ درصد شده که نشان می‌دهد ۴۲ درصد سدها خالی است.
با این حال موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته با یک درصد رشد همراه شده است.
بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۸ فروردین ۲۹.۰۴ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بوده است.
سال گذشته و در همین بازه زمانی ۲۸.۸۲ میلیارد مترمکعب آب در سدها بوده که امسال یک درصد رشد دارد.
کاهش ۱۰ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
مجموع آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ فروردین در حالی به رقم ۲۰.۹۳ میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان در سال آبی گذشته ۲۳.۲۵ میلیارد مترمکعب بوده که ۱۰ درصد کاهش دارد.
میزان خروجی آب از سدهای کشور هم با یک درصد رشد همراه شده است.
براین‌اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳.۶۰ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.
سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در مجموع ۱۳.۵۲ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده که یک درصد رشد را نشان می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی