۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۱۶۵۲۷۲

دستیابی به نفت زیر زمین آسان می شود

فکوری گفت: با این اقدام به راحتی می‌توانیم شناسایی کنیم خلل و فرج که در آنها نفت وجود دارد و حتی به ارتباط آنها پی ببریم یعنی بفهمیم این سنگ قابلیت تولید دارد یا از لحاظ اقتصادی این تولید اقتصادی نیست.
دستیابی به نفت زیر زمین آسان می شود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: در دولت سیزدهم در حال ساخت تجهیزی هستیم که با اسکن می توان متوجه شد تا در کدام مناطق نفت وجود دارد به این ترتیب عملیات اکتشاف آسان می شود.
مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه عملیات اکتشافی که در گذشته در کشور محدود به چند استان خاص می‌شد، گفت: امروز به همت کارکنان، مدیریت اکتشاف در ۱۹ استان ایران معادل ۶۰ درصد مساحت کشور در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه در مسأله اکتشاف در برهه‌ای از زمان نتوانستیم به شرح وظایفی که داشتیم انجام دهیم، خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات شگرفی در حوزه اکتشاف انجام گرفت و ما در سال جاری در حال ساخت تراک هستیم که ساخت این تراک با استفاده از ظرفیت دانش بنیان هاست که وظیفه اسکن پرتابل و کاتینگ ها خرده سنگ‌های که از دل چاه بیرون می‌آید را برعهده دارد.
این مقام مسؤول ادامه داد: با این اقدام به راحتی می‌توانیم شناسایی کنیم خلل و فرج که در آنها نفت وجود دارد و حتی به ارتباط آنها پی ببریم یعنی بفهمیم این سنگ قابلیت تولید دارد یا از لحاظ اقتصادی این تولید اقتصادی نیست.
فکور در خاتمه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر حوزه اکتشاف خاطر نشان کرد: در گذشته اکتشاف‌ها در شرکت ملی نفت ایران به ساختارها و تله‌های نفتی طاقدیسی محدود می‌شد، درحالی‌که امروز ما افزون بر این ساختار، به سراغ تله‌های چینه‌ای و مرکب نیز رفته‌ایم. از ۲۰۰ حوزه رسوبی در دنیا ۹ حوزه در ایران قرار دارد.
منبع:مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی