۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۶۵۳۲۵

نفت برنت ۸۲ دلار و ۳۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۳۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش، ۷۷ دلار و ۹۴ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۸۲ دلار و ۳۶ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۳۱ سنت رسید.
  قیمت نفت در در اولین ساعات معاملات در آسیا در روز دوشنبه تغییر چندانی نداشته است. بازارها منتظر نتیجه اجلاس ائتلاف اوپک پلاس در دوم ژوئن هستند. قرار است در مورد تمدید طرح کاهش تولید در این اجلاس تصمیم‌گیری شود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 19 سنت معادل 0.23 درصد افزایش به 82 دلار و 31 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 22 سنت معادل 0.28 درصد افزایش، 77 دلار و 94 سنت معامله می‌شود.
به نظر می‌رسد تعطیلات سراسری در آمریکا و انگلیس در روز دوشنبه تجارت را در سطح محدودی نگه داشته است.
اوپک در روز جمعه اعلام کرد اجلاس آینده سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس یک روز به تاخیر افتاده و در دوم ژوئن به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
تولیدکنندگان این ائتلاف قرار است در مورد تمدید کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای در نیمه دوم سال جاری میلادی تصمیم گیری کنند. برخی منابع از احتمال تمدید این طرح خبر داده‌اند.
کل کاهش تولید این ائتلاف با احتساب 3.66 میلیون بشکه در روز کاهش تولید دیگری که در تا پایان سال جاری میلادی پابرجاست به حدود 6 درصد از تقاضای جهانی برای نفت می‌رسد.
اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی 2.25 میلیون بشکه در روز افزایش یابد، اما آژانس بین‌المللی انرژی این رقم را 1.2 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌کند.
بسیاری از تحلیلگران در حال بررسی مصرف بنزین در نیمکره شمالی در آغاز فصل سفرها هستند.
بازارها همچنین منتظر انتشار شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا هستند که می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد. این شاخص که در 31 ماه مه اعلام می‌شود شاخص مورد نظر بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی تورم است.
نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب 2 و 3 درصد از ارزش خود را در هفته گذشته و پس از منتشر شدن جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو از دست دادند. این گزارش حاکی از ادامه سیاست نرخ بالای بهره جهت کنترل تورم بود.
دورنمای ادامه روند افزایش نرخ بهره ارزش دلار را بالا برده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی