۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۱۲۵۷۱۵

کیش این دردانه خلیج فارس

دکتر علیرضا علوی/مدیرکل روابط عمومی منطقه آزاد کیش
‎کیش این دردانه خلیج فارس، جایگاه شناخته شده و ممتازی در ایران و جهان داراست. ‎تاریخ کهن می گوید که این جزیره مرجانی، یکی از خاستگاه های صید مروارید و مرکز تجارت این گوهر قیمتی در خلیج فارس یا دریای پارس بوده است. 
دکتر علیرضا علوی
دکتر علیرضا علوی

‎این خطه در هزاره های پیش، بخشی از مسیر راه ابریشم بوده و  میزبان بازرگانان و‌سیاحان شناخته شده بوده است.  
‎استاد سخن سعدی هم در منطقه حریره کیش چند شبی را با تجار گذرانیده و در این باب در گلستان نوشته است. 
‎کیش رازوارگی عجیبی دارد. در میان آبهای شور که متصل به دریاهای آزاد است، چندین قنات در دل خود دارد که حاوی آب شیرین است. بقایای سکوی صادرات آب شیرین از شمال خلیج فارس به سمت جنوب این آبراه بین المللی هنوز هم گواهی بر مولد بودن و جهانی بودن این شهر جزیره ایرانی است.
‎قصه کیش امروز هم شباهت هایی با قصه سالیان گذشته اش دارد؛ کیش امروز بر مبنای هویت چند هزارساله اش، از سال‌های پیش از انقلاب مورد توجه قرار داشته و در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیز مورد حمایت عالی ترین مقامات کشور برای ایجاد منطقه ای نمونه و پویا و سالم قرار گرفت.
‎رقم سرمایه گذاری های صورت گرفته در این خطه در دهه های گذشته و شکل گیری یک برند ملی و بین المللی در حوزه گردشگری و تجاری، گویای تعصب و عشق به این خطه از خاک میهن ماست. 
‎اکنون در آستانه سده ای دیگر از تاریخ کشور هستیم. تحلیل راه طی شده و خدمات صورت گرفته بیانگر آن است که کیش همواره در مسیر توسعه بوده است. هر چند مواردی از فراز و فرود در مسیر پیموده شده وجود دارد، ولی باید اذعان کرد که دستاوردها بسیار بیشتر  از ناکامی ها بوده و در سال‌های اخیر هم تلاش فراوانی برای توسعه پایدار کیش صورت گرفته است.
‎تقویت بنیه مالی و خود اتکا برای ایجاد ثبات و پیشرفت از جمله ضروریاتی است که در سال‌های اخیر و مدیریت آقای دکتر مظفری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.  پیوند مناطق آزاد با بازار سرمایه نمودهای عملی پیدا کرده و سرمایه گذاری زیادی را به این خطه گسیل ‌داشته است. رقم ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست انجام که معادل نیمی از بودجه عمرانی است، نمایانگر آن است که این خطه به آحاد مردم ایران تعلق دارد.
‎در کشاکش روزهای پر تلاش برای نیل به موفقیت حداکثری، برخی بحث های بی پایه می تواند موجب نا امیدی و یاس خدمتگزاران و تلاشگران بخش خصوصی شود. اشاره به موضوع موافقت با واگذاری کیش به چین در توافقمیان دو کشور، تنها موجب وهن مردم خوب و مدیران اجرایی، قضایی و تقنینی است. 
‎از منظر سواد رسانه ای و در تحلیل چرایی انتشار چنین خبری در شرایط کنونی، باید دید که چه کسانی از انتشار چنین رخدادهایی سود می برند؟  چه حنجره های مسمومی سعی در بهره برداری از شرایط به نفع خود دارند. شاید عده ای هم در داخل، نا آگاهانه بلندگوی تفرقه افکنان شوند. 
‎به هرحال، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش با درک حساسیت موضوع و  با شناختی که حسب توضیحات مدیرعامل محترم مطرح گردید ، به اطلاع رسانی و تکذیب این دروغ پرداخت. دروغی که با اصل حاکمیت ملی ، قانون اساسی کشور و سیاستهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی  در تعارض است. 
‎بر این اعتقادم که نظام رسانه ای کشور باید با واکاوی این موضوع از جنبه های مختلف و پرداختن به ریشه و تبعات این جریان، نسبت به رفع نگرانی از ذهن مردم خوب کشور اقدام کنند و ما در این زمینه آماده هرگونه همکاری هستیم. 
‎از سال‌های دفاع مقدس زمان زیادی نگذشته است. هنوز در خاطرمان هست که هشت سال جنگیدیم و صداها هزار شهید دادیم، تا ذره ای از این خاک به دست نامحرمان نیفتد.
‎هر چند رابطه جمهوری اسلامی و چین، رویکردی راهبردی دارد، ولی این رویکرد آن گونه نیست که بخواهد به تمامیت ارضی و استقلال کشور خدشه وارد نماید. تصمیم گیری در ایران از منظر عزت و حفظ اقتصاد کشور است و این نگاه هرگز قربانی مصلحت های مقطعی و حقیرانه نمی شود.
‎ریشه لغوی کیش به معنای ترکش است. چرا که از بلندی ها و ارتفاع که به آن بنگری، مانند ترکش تیر است. کیش امروز به لطف خداوند و  تعامل بی نظیر بخش خصوصی و دولتی، در حال تبدیل به الگویی برای داخل و خارج است و این موضوع خار چشم دشمنان تنگ نظر ماست.
‎بیاید با همراهی و همکاری جمعی. بازهم توطئه ها را خنثی و توطئه گران را نا امید کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عسل
قسمت ما هم بشه کیش
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی