۷
۹
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۳۵۸۰۴

افزایش ۱۶۵ درصدی سود عملیاتی پلی پروپیلن جم در سال ۹۹

سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال ۹۹ به رقم ۲۴.۷۵۷ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مبلغ ۹.۳۳۲ میلیارد ریال سال ۹۸ ، ۱۶۵ درصد رشد داشته است. در تحلیل های مالی، تحلیل سود عملیاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای سهامداران به جهت فهم و آینده نگری یک نماد رو به رشد، نکته قابل اعتنایی دارد؛ زیرا یکی از ابزارهای مهم به منظور سنجش یک نماد برای کسب اعتماد و میزان اعتبار جهت سرمایه گذاری است.
در بحبوحه های اقتصادی که بسیاری از بنگاه های اقتصادی و مجتمع های تولیدی توان ماندن در چرخه سود و تولید را ندارند و با فشارهای بی سابقه ای که تحریم های ظالمانه و همچنین بحران ویروس کرونا بر کشور تحمیل کرده است، به حاشیه رانده شده اند؛ شرکت پلی پروپیلن جم با اتخاذ رویکردهای خلاقانه و هوشمندانه در سایه نگاه مدیریتی نوین و توجه به توانمندی مدیران و نخبگان جوان، علاوه بر افزایش سرعت حرکت رو به جلو، موفق شده است به شکل چشمگیری موجب ارتقای سودآوری و البته تحقق شعار سال 1399 مبنی بر ایجاد جهش در تولید گردد.
در اردیبهشت ماه سال جاری مجمع عمومی شرکت پلی‌پروپیلن جم (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 1399 به ازای هر سهم 10،000 ریال سود نقدی برای پرداخت به سهامداران خود تصویب کرد و سود خالص شرکت در سال مزبور 21 هزار و 259 میلیارد ریال بوده است.
سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال 98 مبلغ 9.332 میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال 99 با افزایش چشمگیر 165 درصدی به رقم 24.757 میلیارد ریال رسیده است. شایان ذکر است که در تحلیل های مالی، تحلیل سود عملیاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای سهامدارن به جهت فهم و آینده نگری یک نماد، نکته قابل اعتنایی دارد؛ زیرا یکی از ابزارهای مهم به منظور سنجش یک نماد برای کسب اعتماد و میزان اعتبار جهت سرمایه گذاری است.
افزایش مبلغ فروش شرکت با توجه به سیاست ‌های اعمال ترکیب بهینه تولید از 33 هزار میلیارد ریال به 66 هزار میلیارد ریال، کسب رتبه نخست تناژ تولید سالانه در بین تولیدکنندگان پلی‌پروپیلن ایران و رکورد تاریخی تولید محصول به میزان 287.744 تن از مهمترین دستاوردهای شرکت پلی پروپیلن جم (سهامی عام) در سال 1399 بوده است.
در نیمه دوم سال 99 با تغییر در ترکیب تولید و فروش و با دریافت حدود 1,811 تن اتیلن بیشتر و بالطبع تولید بیشتر گریدهای کوپلیمر که حاشیه سود بالاتری نسبت به گریدهای هموپلیمر دارا است، افزایش 32 درصدی در تولید گریدهای مذکور نسبت به سال های گذشته حاصل گردیده است. به عبارت دیگر با دریافت اتیلن بیشتر و تمرکز بر تولید گریدهای کوپلیمر سود شرکت افزایش قابل توجهی حدود 13 درصد داشته است.
شرکت پلی پروپیلن جم با رویکردهای مدیریتی جدید و سودآور، در حال ارائه تعریف تازه ای از خود در بازار رقابتی پلی پروپیلن در راستای ارتقای رضایت ذینفعان است.
به دلایل گوناگون از جمله تامین نیاز صنایع کشور و تولیدکنندگان داخلی که همواره از اولویت ‌های این شرکت بوده است، به نظر می رسد سیاست اصلی شرکت پلی پروپیلن جم تمرکز بر بازار داخلی است اما در بازار صادراتی نیز برای حفظ سهم خود در این بازار، حضور خود را حفظ نموده و با توسعه سبد محصول به ویژه با افزایش صادرات گریدهای خاص و کوپلیمرها، زمینه های افزایش درآمدهای ارزی را به عنوان راهکارهای نوین این شرکت فراهم نموده است.
شرکت پلی پروپیلن جم با تغییر رویکرد خود در فروش های صادراتی اقدام به تدوین استراتژی های بازاریابی با استفاده از روش‌ های نوین بازاریابی نموده و برای دستیابی هرچه بهتر به اهداف خود در پی نفوذ در بازارهای هدف اصلی است.
شرکت پلی‌پروپیلن جم طی سال‌ های اخیر گریدهای مختلفی از پلی‌پروپیلن را برای اولین بار در کشور توسعه داده و تولید نموده و بازار این گریدها در داخل کشور را تحت کنترل خود قرار داده است. در واقع این شرکت با هم افزایی علاوه بر توسعه بازار، موفق شده است که بازارهای جدیدی را ایجاد و با نوآوری بازار آفرینی کند.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ایشون قصد ازدواج ندارن
اخه تو این شرایط اقتصادی مگه کسی هم ازدواج میکنه....
زوجه پولدار
تو بیا منو بگیر عزیزم
ازدواج
تو بیا من و ب .....
علي
اين گزارش عملكرد است يا تبليغ
عالی
سلام درود
سروش
اصلا ادم محو میشه
حسن
آریاساسول از جم بهتره
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی