۳
۳
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۳۷۹۶۶

چرا برجام خط قرمز دشمنان ایران است

سیدحسین میرافضلی 
مشکلات اقتصادی از جمله مهمترین دلایل فروپاشی شوروی بود. دشمنان به دنبال شورش عمومی ناشی از اوج گیری مشکلات اقتصادی هستند. اقتصاد ایران در سال ها و دهه های گذشته برنامه ریزی مناسبی برای خروج از دام وابستگی به نفت نداشته و لذا در سال های اخیر دولت با فشارهای زیادی مواجه بوده است. دولت چاق و پرهزینه یکی از معضلات ناشی از وابستگی به درآمدهای نفتی بوده است.
چرا برجام خط قرمز دشمنان ایران است
کل درآمدهای دولت حدود 420 هزار میلیارد تومان در سال است در حالی که هزینه های در حد قابل توجهی بیش از درامدهاست و ادامه این شرایط فشار بر اقتصاد ملی و ملت را بیشتر خواهد نمود.  دشمنان ایران از جمله اسرائیل و چند کشور عربی و ترامپ در سالهای گذشته با تحریم های ظالمانه مانع کسب صدها میلیارد دلار درآمد نفتی ما شده اند و ادامه این شرایط مطلوب دشمنان منطقه ای ما خصوصا حاکمان خبیث اسرائیل می باشد. آنها به خیال خام خود به دنبال فشار اقتصادی به دولت و ملت و جدایی بین مردم و حکومت می باشند اما با هوشیاری مسئولین و مردم و استفاده از مزیت های بسیاری که ملت و کشور در اختیار دارند خواب های پریشان دشمنان ما تعبیر نخواهند شد. 
دشمنان ما می دانند که با جایگزینی خودروهای برقی در سیستم حمل و نقل جهان و جرایم سختگیرانه برای آلودگی محیط زیست طی ده سال آینده حداقل نیمی از خودروهای جهان برقی خواهند بود و تا 20 سال آینده سیستم حمل و نقل برقی بر جهان حاکم خواهد شد و به دنبال آن قیمت نفت به کمترین میزان خواهد رسید احتمالا قیمت نفت در آن مقطع بین 20 تا 30 دلار در بشکه باشد لذا آنها در تلاش هستند موضوع برجام به سرانجام نرسد و تحریم های ایران تداوم یابد تا نفت به عنوان بزرگترین ثروت مادی ایران سال به سال کم ارزش تر شود و از این طریق فشار مالی و روانی سنگینی بر ملت و نظام وارد نمایند. آنهابااین برنامه های شیطانی خود می خواهند مارا از هزاران میلیارد دلار درآمدهای نفتی طی 20 سال آینده محروم و اقتصاد ایران را ضعیف و ضعیف تر کنند لذا لازم است ما با هوشیاری و درایت برای مقابله با این نقشه های شوم برنامه ریزی منطقی، غیر احساسی و خردمندانه داشته باشیم
دشمنان در تلاش هستند اجماع جهانی بر علیه کشور ما ایجاد کنند و بعد از رسیدن به این هدف فشارها بر ما را افزایش دهند ما نباید اجازه دهیم چنین هدفی را محقق نمایند و مشکلات خود با آمریکا و اروپا را در مسیر منطق و تفاهم های کوتاه مدت و بلند مدت حل و فصل نمائیم. 
ایران کشور متجاوزی نیست و نظام جمهوری اسلامی نیز تا کنون به هیچ کشوری تجاوز ننموده نظام ج ا نظامی صلح طلب است. اکثر کشورها دارای توان دفاعی و موشکی هستند حتی همسایگان ما از جمله عربستان و ترکیه و عراق و پاکستان و سایر کشورها دارای انواع جنگ افزارهای نظامی و انواع موشک ها می باشند لذا خواسته های غیر متعارف در خصوص توان دفاعی و موشکی ایران برای هیچ ملتی قابل پذیرش نیست.  این واقعیت مورد پذیرش همه کشورهای غیر مستکبر بوده و خواهد بود. نظام ایران هرگز خواستار نابودی ملت اسرائیل نبوده است بلکه بر برگزاری انتخابات آزاد با حضور همه فلسطینیان اعم از یهودی، مسلمان و مسیحی تاکید نموده و دولت برخواسته از چنین انتخاباتی مورد پذیرش همه کشورهای جهان خواهد بود.
با کاهش اهمیت خاور میانه به دلیل کاهش جایگاه ویژه این منطقه در تامین انرژی جهان،  اسرائیل دیگر اهمیت سابق را در سیاست خارجی آمریکا و اروپا ندارد و تقیلیل جایگاه و موقعیت اسرائیل همچنان تداوم خواهد داشت  این موضوع واقعیتی حائض اهمیت است.
اختلافات ایران و آمریکا و اروپا قابل حل می باشند  هرچند دشمنان منطقه ای و رقبای ایران در حوزه صادرات نفت تمایل واقعی به حل مشکل تحریم ایران ندارند برخی از این رقبا در ظاهر خواستار رفع تحریم های ایران هستند و شعارهای موافق سر می دهند اما از پشت بر ایران خنجر می زنند و تمایلی به رفع مشکل تحریم ایران ندارند. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


غلامحسین بابلی
سلام
به نظرم تحلیل مختصر و جالبی در خصوص رشد اقتصادی با استفاده از امکانات داخلی و اصلاح سیاستهای خارجی ارایه نموده اید
متشکرم
محمد علی خیرپرست
یکی تلفن آقای میر افضلی برای من بفرسته بخدا کارش دارم...چه روزگاری شده
۰۹۱۲۷۰۱۷۴۱۴
Fr
کدوم هوشیارئ؟
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی