۵
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۱۴۵۱۸۶
ساماندهی نیروی انسانی عیدی مهندس اوجی به کارکنان صنعت نفت

وعده هایی که محقق شد

شیدا آریایی پور/ پژوهشگرحوزه نفت و انرژی
وعده هایی که محقق شد
ساماندهی نیروی انسانی در وزارت نفت از اولویت هایی بود که از ابتدای قرار گرفتن مهندس اوجی در راس این وزارتخانه مورد توجه قرار گرفت و وعده های زیادی نیز درخصوص بهبود شرایط آن داده شد.
نارضایتی های که از گذشته در این زمینه وجود داشت، تیم جدید مدیریتی این وزارتخانه را برآن داشت تا با جدیت در این عرصه ورود کرده و با اصلاح شرایط قبل و رفع مشکلات موجود، زمینه را برای ارتقاء رضایتمندی کارکنان صنعت نفت فراهم آورند.
دغدغه ای که از سال های قبل در حوزه صنعت نفت وگاز کشور وجود داشت و در دولت قبل کمتر به آن پرداخته شد موجب گردید تا در دولت سیزدهم حجم انبوهی از مشکلات نیروی انسانی بر دوش متولیان امر قرار گیرد و رفع هرکدام از آن ها نیازمند صرف انرژی و زمان زیادی باشد. با این حال وزارت نفت در دولت سیزدهم به سرعت کارها را پیش برد و با شناختی که از معضلات و مشکلات نیروی انسانی در وزارت نفت وجود داشت براساس اولویت بندی های صورت گرفته، یک به یک این معضلات بررسی و برای رفع آن راهکار اندیشیده شد.
در این زمینه نخستین گام در حوزه جذب نیروهای ایثارگر وزارت نفت انجام شد و درسال گذشته 22 هزار نیروی ایثارگر به جمع نیروهای رسمی این وزارتخانه اضافه شدند تا وعده نخست وزیر در این خصوص محقق شود.
از سوی دیگر موضوع مهم دیگر در حوزه نیروی انسانی تعیین تکلیف کارکنان ارکان ثالث و قرارداد مدت موقت بود که درصورت اجرای کامل و نهایی طرح طبقه بندی مشاغل ، این همکاران نیز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه های معیشتی خواهند بود تا حقوق و دستمزد آن ها به نحو چشمگیری افزایش یافته و شرایط اقتصادی بهتری را شاهد باشند. ضمن اینکه در سال جدید براساس دستور مقام عالی وزارت نفت، قرار شده پیگیری لازم برای این موضوع انجام شود تا این کارکنان بتوانند از افزایش دستمزدهای معقول و متناسب با شغل خود برخوردار بوده و دغدغه کمتری داشته باشند.
اقدام دیگر که سروصدای زیادی را نیز به همراه داشت جذب فارغ التحصیلان الف دانشگاه نفت بود که براساس آخرین گزارش ها، بخش زیادی از آن ها جذب شده و شاید کمتر از 10درصد آن ها نیز در فرایند جذب قرار داشته باشند. این اتفاق رضایتمندی بالایی را در بین این قشر تحصیلکرده ایجاد کرد که در صورت نهایی شدن مراحل جذب آنان، صنعت نفت از حلاوت بهره مندی از خدمات این عزیزان استفاده خواهد کرد.
و دست آخر تعیین تکلیف نیروهای پیمانکاری صنعت نفت در برنامه های حوزه نیروی انسانی وزارت نفت قرار دارد که درحال حاضر این مجموعه درحال پیاده سازی الگویی متناسب با نوع همکاری کارکنان و کارگران پیمانکاری است تا در قراردادهای آتی آن توجه بیشتری به معیشت ایشان صورت گرفته و فضای حقوق و مزایای آن ها نیز بهتر از گذشته ترسیم شود. 
با این تصمیمات به نظر می رسد افق روشنی پیش روی نیروی انسانی وزارت نفت قرار دارد و کارکنان این صنعت مهم و استراتژیک، شاهد تحقق وعده های داده شده از سوی متولیان وزارت نفت هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مهران
با سلام
ما پرسنل حجمی شرکت نفت وگازاروندان پیمانکارتسکو درمیدان آزادگان جنوبی تا الان در سامانه ساپنا ثبت نشده،طرح طبقه بندی مشاغل را تا الان برامون اجرا نکردن ،بدون بیمه تکمیلی هیچکی هم جوابگو نیست ،صدایمان را برسونید.باتشکر
کارگر
هیچ کدومش محقق نشد !