۴
۸
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۱۴۶۸۰۴
اعتراض جمعی از کارکنان رسمی وزارت نفت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق ها؛

خطای محاسباتی دامنگیر کارکنان وزارت نفت شد!

شیدا آریایی پور؛ پژوهشگر
خطای محاسباتی دامنگیر کارکنان وزارت نفت شد!
درخواست های تازه جمعی از کارکنان وزارت نفت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان رسمی سبب شده تا این وزارتخانه وارد فاز جدیدی از مشکلات درحوزه منابع انسانی باشد.
در نامه جمعی از این کارکنان تاکید شده که این افزایش براساس تورم موجود در جامعه لحاظ نشده و مشکلات عدیده ای را برای فعالان مهم ترین بخش اقتصاد کشور به دنبال داشته است.
در این نامه که به ریاست سازمان امور اداری و استخدامی کشور ،ریاست مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارسال شده، گلایه این دسته از کارکنان به نحوه بررسی و روند افزایش حقوق آنها اشاره شده و از این مقامات خواسته شده تا در آن تجدید نظر لازم صورت گیرد.
باید در نظر داشت که کارکنان وزارت نفت در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور در جبهه تولید به طور مستمر و مدام حضور داشته و همواره از وجود خود برای اعتلای اقتصاد کشور مایه گذارده اند و مقایسه آنها با سایر سطوح اداری کشور کاری خطاست.
بسیاری از این عزیزان در مناطق بدآب و هوای کشور مشغول فعالیت هستند و علاوه بر رنج سختی کار، از مشکلات آب و هوایی نیز رنج می برند و درحالی که بسیاری از کارکنان دولتی در نقاط خوش آب و هوای کشور مشغول کار هستند و همین مقدار افزایش حقوق را داشته اند، این بخش از جامعه صنعت نفت در مناطق نفت خیز جنوب و سایر مناطق بدآب و هوا با دغدغه های متعدد مواجه هستند.
اگر قرار باشد افزایش حقوق و دستمزد این عزیزان با سایر کارکنان دولت یکسان باشد بی عدالتی را در تقسیم امتیازات شاهد هستیم و این موضوع سبب بی انگیزگی و سرخوردگی آنها خواهد شد و در نهایت صنعت نفت و گاز کشور از این اتفاق صدمه خواهد دید.
درحالی که کشور در روزهای سخت تحریم، چشم امید را به صنعت نفت و گاز دوخته و انتظار دارد تا کارکنان این صنعت مهم و حیاتی برای ادامه حیات اقتصادی کشور تلاش نمایند، به نظر می رسد اینگونه مصوبات و عدم تغییر آن، تنها سنگی است که در مقابل کارکنان شریف و تلاشگر صنعت نفت انداخته شده است.
انتظار از مسئولان کشور در سطوح مختلف به ویژه کمیسیون انرژی مجلس این است که با دولت وارد مذاکره شده و با لغو مصوبه قبل، شرایطی را فراهم آورند تا کارکنان پرتلاش وزارت نفت از افزایش قانونی و در عین حال متناسب با تلاش و خدمات خود بهره مند شوند تا این مساله بر مشکلات قبلی این کارکنان افزوده نشود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


واقعيت اين است كه تمامي كارهايي كه به اسم نفت هست، توسط پيمانكاران گمنام كه هيچگاه اسمي از ايشان برده نمي شود انجام مي شود، كارمندان رسمي نفت عمدتاً زياده خواه و تنبل و زورگو نسبت به پيمانكار هستند و كاري انجام نمي دهند.
مهران قنبری
این بنده خدا که کارکنان نفت را تنبل و زور گو خطاب میکند
اول خودش را معرفی کند که معلوم بشود اصلا صلاحیت ابراز عقیده دارد یا نه
گروه پیمانکار بخش خصوصی تحت نظارت کارکنان رسمی نفت و در کارهای محدودی به کار گرفته می‌شوند که بر اساس مهارت و دانش و پیشرفت در کار به مدارج بالا هم ارتقا پیدا میکنن
در نتیجه استفاده از الفاظ نا مربوط علیه هر شخص و گروهی قبل از اثبات و عدم آگاهی کار نابخردانه ای میباشد
کاروان راه خود می رود سگها از دور پارس می کنند
معصومه سعیدی
با سلام اگر این نظر دهنده محترم ساعاتی از یک روز را در بیابانها و مناطق کوهستانی و صعب العبور قبل از بهره برداری نفت (مطالعات و اکتشاف و حفاری) را تجربه کرده باشند و یا زمانی که چاه بهره بردار به هر دلیلی منحرف می شود وباعث کشته شدن (جزغاله شدن)همکاران و سرمایه های انسانی با تحصیلات دکترای از دانشگاه های معتبر جهان می شود هیچگاه به خودش اجازه نمی داد که ما کارکنان وزارت نفت را تنبل و زیاده خواه معرفی نماید در ضمن نظارت بر شرکت های پیمانکاری که گمنام هم نیستند از وظایف ما است و این به معنای زورگویی نیست. الحسود لایسود...
شما لگن درحدی نیستی که کارمندان رسمی نفت را تنبل و ...نام ببرید.اکثریت رسمی های نفت جزو نخبه های تلمی و مدیریتی این مملکت اند.لطفا الکی حرف مفت نزنید.
مهران قنبری
فقط مروری بر آمار جانباخنگان و مسدومین و حادثه دیدگان صنعت نفت و پتروشیمی تفاوت فعالیت با سایر سطوح مملکت را نشان می‌دهد ضمن اینکه کارکنانی که مستقیما در معرض آلودگی و تماس و درگیر با تولید میباشند اگر مبتلا به انواع سرطان نباشند طول عمر بسیار کمتری نسبت به مردم عادی
خواهند داشت و دهها مورد دیگر می توان نوشت که بنده به همین بسنده میکنم
کار
چه سختی؟ زیر کولر نشستن دیگه. اصلا کار نمی کنن .
مهرداد
ایراد بر این نیست بلکه باید سیستم تحقق عدالت کمی با مسئله افزایش درآمدی کل سطح جامعه ریزبینانه تر رفتارکند.
ولی بنده هم در پیمانکاری های نفت و گاز حضور دارم و می بینم که اگر سر خوردگی باشد عمیقا متوجه این گروه هست که افزایش 38 درصد که هیچ 100درصدی هم درد از آنها دوا نمی کند.
حجم بالای کار و سختی بالا کار و بدون هیچ مزایا و پاداشی و بصورت کاملا اقماری 24 روز کار و درآمد عدد ثابت بدون تعطیلات بدون اعیاد بدون پاداش و ...

واقعا بیشتر صنعت ما رو همین نیروهای پیمانی گمنام دارن میچرخونن چه در تولید چه در احداث چه در ساخت با دریافتی بسیار کمتر کارکنان قراردادی و رسمی نفت و گاز.
کاشکی کسی صدا این جامعه رو میشنید نه فقط بحث گروهی باشه با تمام مزایا و امنیت شغلی بالا چنان مظلوم جلوه دادن بشن که یادتون بره وضعیت بشددت اسفناکتر در بخش های پیمانی هست.