۶
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۱۴۷۴۲۴

طرح ساماندهی کارکنان دولت و لزوم توجه به کارکنان صنعت نفت

شیدا آریایی پور؛ پژوهشگر
طرح ساماندهی کارکنان دولت و لزوم توجه به کارکنان صنعت نفت
طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و حالا قرار است در کمیسیون مربوطه جزییات آن بررسی و ابلاغ شود.
سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که از ادامه بررسی طرح استخدام کارکنان دولت ارجاعی از صحن مجلس در جلسه این کمیسیون خبر داده بود درخصوص جزییات آن تاکید کرد که در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قرار است مشخص شود مشمولان آن چه افرادی باشند و از چه زمانی شامل افراد استخدامی می شود و همچنین بر موضوع حذف شرکت های پیمانکاری نیروی انسانی تاکید شده است.
اتفاقی بسیار مهم در حوزه صنعت نفت و گاز کشور که کمک می کند واسطه ها از بین رفته و کارکنان شریف این صنعت بتوانند از امتیازات موجود بدون وجود واسطه ها و شرکت های پیمانکاری استفاده نمایند.
ظلم بزرگی که در طول این سال ها به کارکنان قراردادی در دستگاه های مختلف اجرایی رفته و در وزارت نفت این ظلم به واسطه سختی کار و مشکلات بسیار زیاد دوچندان بوده، با حذف شرکت های پیمانکاری به پایان خواهد رسید و امید است تا با اجرای دقیق و درست آن، نتایج خوبی نیز به همراه داشته باشد.
مطالبه ای که از گذشته دور از متولیان دولتی وجود داشته و حالا به نظر می رسد در دولت سیزدهم این اتفاق مهم روی دهد و آنچه حق و حقوق کارکنان قراردادی است بدون نیاز به واسطه ها به خود آنها پرداخت شود.
در وزارت نفت به دلیل سختی و دشواری کار در مناطق علمیاتی و نیز مخاطرات فراوانی که در این خصوص وجود دارد، نیاز است تا وزارت نفت به عنوان صیانت کننده منابع انسانی صنعت نفت، خود متولی مدیریت سرمایه های انسانی خود باشد و حالا که قرار است طرح ساماندهی کارکنان در مجلس به سرانجام برسد، نیاز است تا معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت نیز به موضوع ورود کرده و با توجه به ویژگی های خاصی که کارکنان صنعت نفت در انجام وظایف خود دارند، بر احقاق حق و حقوق این عزیزان پافشاری شده تا حق به حقدار برسد.
در این زمینه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه ای دشوار در پیش رو دارد، زیرا اعضای این کمیسیون به واسطه نوع وظیفه و کارکرد ذاتی خود بیش از سایر کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با دغدغه های کارکنان صنعت نفت آشنایی دارند و باید با ارایه مشاوره های لازم به کمیسیون اجتماعی مجلس، شرایطی را فراهم آورند که پس از تصویب این لایحه، مشکلات قدیمی باردیگر برای کارکنان صنعت نفت ادامه پیدا نکرده و امنیت شغلی این عزیزان تامین شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شاه کلید های روحانی در پتروشیمی فجر نشسته اند
feedback
Iran, Islamic Republic of