۵
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۱۲۲۴۸۳
اختصاصی "نفت ما" / زجر مردم در روستای ماسوله؛

نه گاز دارد ،نه کپسول گاز، نه نفت!!!

ماسوله ای که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است همچنان با مشکل تامین گاز لوله کشی مواجه است که به گفته بومیان این منطقه سازمان گردشگری یا همان وزارت گردشگری فعلی برای لوله کشی گاز در این منطقه مانع تراشی میکند.
نه گاز دارد ،نه کپسول گاز، نه نفت!!!
روستای تاریخی ماسوله که یکی از مناطق زیبا و معروف ترن شهر پلکانی ایران و دارای مناظر منحصر بفردی در ایران و جهان است،هر سال با مشکلی روبروست که کمتر روستایی در ایران با آن روبروست و این موضوع نیز در فصل سرد سال تشدید می شود و آن چیزی نیست جز عدم حق استفاده از نعمت خدادادی گاز !
 
ماسوله ای که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است همچنان با مشکل تامین گاز لوله کشی مواجه است که به گفته بومیان این منطقه سازمان گردشگری یا همان وزارت گردشگری فعلی برای لوله کشی گاز در این منطقه مانع تراشی میکند و اعلام کرده است که مردم منطقه از کپسول های گازی برای تامین انرژی خود استفاده کنند.
 
اما آنطور که پیداست استفاده از کپسول هم براحتی صورت نمی پذیرد.یکی از بومیان این منطقه در گفت و گو با "نفت ما" با بیان اینکه استفاده از کپسول گاز مشکلات اهالی را زیادتر کرده است گفت:متاسفانه کپسول های ۱۱ کیلیویی موجود که توسط عده ای سودجو در این منطقه پر می شود، بعضا شاهد کم فروشی بودیم بطوریکه گاها ۹ کیلو هم پر شده و بدست مشتری می دهند و خریدار بدون توجه به وزن،از آن استفاده می کند!
 
وی ادامه داد:کپسول ۱۱ کیلویی با قیمت ۱۷ هزار تومان فروخته میشود که ۲۴ ساعت می شود از آن استفاده کرد و جدای از این کم فروشی که هیچ نظارتی هم بر آنها صورت نمیگیرد، سودهای کلانی را نیز نصیب آنها کرده است.
 
وی با بیان اینکه اکثر افرادی که در این منطقه زندگی می کنند بومیان قدیمی هستند که در رده سنی سالخورده قرار دارند برای تامین همین کپسول ها هم به مشکل برمیخورند بطوریکه بایستی برای تامین آن بر اساس کارت ملی اقدام کنند که بعضا با سوانح و حادثه برای این عزیزان همراه بوده است.
 
جالب تر اینکه در این منطقه حتی نفت هم پیدا نمی شود و مردم ماسوله را با مشکلات جدی روبرو ساخته است و نارضایتی را در این منطقه افزایش داده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


گیلانی
شاید دست هایی درکار باشند تا مردم را به نظام ناراضی کنند. عوامل نظارتی بایستی به این موضوع هوشیار باشند.
حداقل امکاناتی نظیر انرژی خورشیدی رو برایشان فراهم کنند
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی