۴
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۱۲۳۹۳۱
عملکرد بی نظیر شنفت در بورس تکمیل شد؛

رشد 33 درصدی فروش نفت پارس

فاتیما رضایی
بر اساس گزارش عملکرد روانسازها در دو ماهه منتهی به اردیبهشت 1399 نفت پارس با نماد شنفت با رشد 33 درصدی فروش نسبت به سایر رقبا در جایگاه اول قرار گرفت.
رشد 33 درصدی فروش نفت پارس
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   فروش داخلی این شرکت در بورس شامل گریس، پارافین و اسلاک واکس، ضد یخ و انواع روانکار در دو ماهه اول سال جاری، 2.059.105 میلیون ریال بوده است. جمع فروش صارداتی این شرکت نیز در این دوم ماه 1.093.304 میلیون ریال بوده است. مجموع فروش داخلی و صادراتی در دو ماهه منتهی به اردیبهشت 1399، به مبلغ 3.152.409 میلیون ریال (315 میلیارد و 240 میلیون و 900 هزار تومان) بوده است.
میزان فروش داخلی در مدت مشابه سال 1398 به میزان 1.387.078 میلیون ریال، فروش صادراتی 984.909 میلیون ریال  و جمع فروش داخلی و صادراتی 2.371.987 میلیون ریال بوده است.
سرمایه ثبت شده نفت پارس 2 هزار میلیارد ریال و سرمایه ثبت نشده اش نیز 500 میلیارد ریال می باشد. در واقع سازمان بورس و اوراق بهادار در 20 بهمن 1398 با افزایش سرمایه ۲۵ درصدی شرکت نفت پارس از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت پالایش پارسیان سپهر (سهامی‌خاص) موافقت کرده است.
شرکت نفت پارس به عنوان اولین شرکت تولید کننده محصولات روانکار نفتی در کشور، در سال ۱۳۳۷ تاسیس و بیش از ۶۱ سال است که به فعالیت خود ادامه می دهد. این شرکت به عنوان اولین شرکت بورسی ایران، در سال ۱۳۴۶ وارد بازار سرمایه شد و طی سه سال اخیر در نتیجه عملکرد درخشان و سرمایه گذاری های ارزشمند انجام شده، یکی از پربازده ترین سهم های فعال در بازار سرمایه است. ارزش بازار شرکت نفت پارس در بورس، از سال ۱۳۹۶ تا کنون، رشد ده برابری را تجربه نموده است.
سهام این شرکت با نام شنفت رشد خوبی را آغاز کرده و به تارگت مناسبی رسیده است، عملکرد مناسب این شرکت توانسته رشد قیمت نمادش را تسریع کند، قیمت امروز سهم این نماد 47.524 ریال است که با صف خرید مواجه بود.
شایان ذکر است که نفت پارس توانسته طی چهار دوره شرکت در جایزه تعالی و پیشرفت که بر اساس مدل EFQM ارزیابی می شود، به سرعت رتبه تعالی خود را ارتقا داده و به رتبه نخست در بین ۱۵۰ سازمان، در سال 1398 دست یابد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی