۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۳۲۵۹۱

جلوه ای از تلاش و پشتکار در صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت

سیاست گذاری های سرمایه گذاری و تخصیص دارایی های صندوق های بازنشستگی، با هدف نهایی تامین پایداری مالی صندوق ها صورت می پذیرد.
جلوه ای از تلاش و پشتکار در صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   جدای از لزوم اطمینان از وجود نقدینگی کافی و نقد شوندگی بخشی از دارایی های صندوق، ماهیت بین­نسلی صندوق ایجاب می­ نماید، که صندوق به منظور حصول اطمینان از منافع اقتصادی آتی و جریان نقدی پایدار بخشی از سرمایه ­گذاری­ های خود را به تعریف و توسعه­ گری پروژه ­ها اختصاص دهد. این مهم در صندوق­ های بازنشستگی، پس ­انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت نیز از طریق شرکت سرمایه ­گذاری اهداف به­ عنوان بازوی سرمایه­ گذاری صندوق صورت می­پذیرد. ورود به پروژه­ های با مزیت رقابتی به­ خصوص در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی همواره یکی از سیاست ­های  شرکت­ سرمایه­ گذاری اهداف بوده است که به یاری خدا و با تلاش جمعی در طی هفته­ های اخیر دو مورد از مهم­ترین پروژه ­های تعریف شده به ثمر نشست تا ضمن یاری به شکوفایی اقتصادی کشور، شاهد بهبود چشم ­انداز خدمت­ رسانی و ایفای تعهدات به بازنشستگان خدوم و محترم صنعت نفت باشیم.
پروژه اول که توسط همکاران ارزشمند ما در شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر به بار نشسته است، مربوط به میدان نفتی آذر، یکی از میدان­ های نفتی مشترک ایران با عراق واقع در استان ایلام، می­باشد. حجم سرمایه ­گذاری این طرح عظیم که در قالب قرارداد بیع­ متقابل انجام شده ­است بالغ بر 1.44 میلیارد یورو می­باشد و با توجه به پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آزمون عملکردی، برای 65000 بشکه در روز، عواید حاصل از میدان، بازده و سود مناسبی را نصیب شرکت­ سرمایه­ گذاری خواهد نمود. جدا از جنبه­ های مالی و اقتصادی، این طرح از لحاظ فنی و عملیاتی نیز طرحی کم نظیر محسوب می­شود، به دلیل اینکه میدان نفتی آذر به لحاظ ساختار و خواص لایه­ های زمین از زمره پرچالش ­ترین و سخت­ ترین میادین نفتی به شمار می­ آید و برداشت نفت از این میدان در شرایط تحریم و با تکیه بر توان مهندسان داخلی صورت پذیرفته است­. این تجربه گرانقدر می­تواند جهت ورود به سایر میادین پیچیده نفتی راه گشای کشور و مهندسان ایرانی باشد. همچنین نفت خام این میدان که مشتمل بر 20 حلقه چاه تولیدی می­باشد، با درجه API 34 در زمره نفت خام سبک و ارزشمند به منظور صادرات قلمداد می­ گردد.
دیگر طرح مهم شرکت سرمایه­ گذاری اهداف که با تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شایسته شرکت  پترو پالایش کنگان اخیرا وارد مدار تولید شده است، طرح بازیابی اتان با ظرفیت 3،500،000 تن محصول در سال است که در مدت  ۵۸ ماه، مشتمل بر واحدهای اجرایی استحصال اتان ، پروپان ، بوتان ، C5+ و یوتیلیتی طراحی و تکمیل گردیده­است. این مجتمع در 15 کیلومتری شرق بندر کنگان قرار دارد. از مهمترین ویژگی­ های بارز این طرح که آن را نسبت به سایر پروژه های مشابه متمایز کرده می­توان به نزدیکی به خوراک (همجواری با پالایشگاه نهم، فاز دوازدهم پارس جنوبی) و تولید محصولات متنوع که باعث افزایش قدرت مانور عملیاتی و پایداری تولید شده است، اشاره نمود. این پروژه که با تکیه بر توان و دانش بومی با 440 میلیون یورو سرمایه­گذاری ارزی و۳۱.۰۰۰ میلیارد سرمایه­ گذاری به صورت ریالی به بهره برداری رسیده است، یکی از ارزشمندترین و پربازده ­ترین سرمایه ­گذاری­ های شرکت سرمایه­ گذاری اهداف برای سال­های آتی خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه  محصولات این شرکت در ابتدای زنجیره ارزش قرار دارند و خوراک واحدهای پایین­دست پتروشیمی را تامین  می­کند و پروژه­ های پایین­دست این پروژه نیز شامل طرح­های الفین و پلی ­الفین با جدیت و سرعت در حال پیشرفت می­­ باشند. تکمیل این زنجیره برای سال­های سال اطمینان از سودآوری پایدار و انجام تعهدات صندوق را با خود به ارمغان می­ آورد. به منظور بیان ارزش شرکت پتروپالایش کنگان و زنجیره پائین دست آن، ذکر این مقایسه می­تواند مفید باشد که مجموعه مذکور از حیث محصول و ارزش افزوده از ترکیب دو شرکت بزرگ و ارزشمند پتروشیمی پارس و پتروشیمی آریا ساسول کامل­تر قلمداد می­ شود.
شرکت سرمایه­ گذاری اهداف امیدوار است با انجام سرمایه­ گذاری ­های مناسب و سودآور، ضمن کمک به پایداری مالی صندوق­ های بازنشستگی، پس­انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و فراهم آوردن زمینه خدمت به بازنشستگان محترم صنعت نفت، به یاری خداوند متعال همچنان گام­هایی بزرگ در جهت اشتغال­زایی و رونق تولید و اقتصاد کشور بردارد.









 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی