۴
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۳۵۲۲۰
بریز و بپاش های ستاره خلیج فارس بیخ گوش محرومین هرمزگان؛

پرسنال برندینگ مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با هزینه ملت

پالایشگاه ستاره خلیج فارس از محل بخشی از بودجه سالانه خود ـ که احتمالاً شامل بودجه در اختیار مدیرعامل است ـ اقدام به چاپ سالنامه سال ۱۴۰۰ با تیراژ قابل توجه کرده است که این عمل، انتقادهایی در پی داشته است.
پرسنال برندینگ مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با هزینه ملت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    برنامه‌ریزی‌های کلان در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور در دوران تحریم‌های گسترده و فشار حداکثری، بر اساس اصول و چارچوب‌هایی مشخص‌ شده است و در حقیقت پازل‌ها با هوشمندی کنار هم قرار می‌گیرند تا خلأ و کمبود، بر کشور احاطه نشود و هر قطعه از این پازل وظیفه و مأموریت‌هایی را به عهده دارد که باید به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهد تا اهداف تعیین شده برای عبور از شرایط تحریم به خوبی فراهم شود.
در یکی از این مأموریت‌ها پالایشگاه ستاره خلیج فارس موظف است تا کشور را در تولید بنزین به خودکفایی برساند تا پای لنگ تأمین سوخت برای وسایط نقلیه عمومی را در دوران تحریم توانمند کند چراکه با تحریم بنزین توسط آمریکا و غرب این تیر آنها نیز به سنگ خورد.

انتشار سالنامه 1400 برخلاف مصوبه دولت است
پالایشگاه ستاره خلیج فارس از محل بخشی از بودجه سالانه خود ـ که احتمالاً شامل بودجه در اختیار مدیرعامل است ـ اقدام به چاپ سالنامه سال 1400 با تیراژ قابل توجه کرده است که این عمل، انتقادهایی در پی داشته است.
انتقادها زمانی مطرح می‌شود که بدانیم انتشار سالنامه به بهانه سال نو و ارائه گزارش کار به مخاطبینی که گزینش و گلچین می‌شوند با بودجه دولتی ممنوع است.
این ابلاغیه به امضای پرویز داودی، معاون اول رئیس جمهور وقت است و در بخش مصوبات هیئت وزیران مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دسترس همگان قرار دارد را بخوانید:
"وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 30/9/1384 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
چاپ و خرید هرگونه سالنامه، کارت تبریک، انتشار آگهی‌های تبریک از طریق روزنامه‌ها توسط دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی از محل اعتبارات عمومی و اختصاصی ممنوع است." 
هر چند این مصوبه قدیمی است اما بیژن زنگنه،وزیر نفت نیز در همین راستا بخشنامه ای را ابلاغ کرد که در آن آمده است هرگونه چاپ و خرید سررسید توسط شرکتهای تابعه وزارت نفت ممنوع است. 

ستاره خلیج فارس دولتی است
این مصوبه صراحتاً اعلام می‌کند که چاپ سالنامه از محل بودجه دولتی ممنوع است. از طرفی 51 درصد سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس متعلق به تاپیکو است که این گره هم زیرمجموعه شرکت مادر شستاست و همه می‌دانیم که این شرکت برای صندوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است که اعتبارات آن، اعتبارات دولتی و متعلق به بیت‌المال محسوب می‌شود و از طرفی هم مدیرعامل این مجموعه و سیاستگزاری های آن توسط وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش تعیین می شود،  بنابراین مشخص نیست چرا در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بخشنامه های ابلاغی نادیده گرفته شده است و اقدامی خلاف مقرره و مصوبه هیئت وزیران در این پالایشگاه رخ داده و تیم حقوقی از انجام این کار خلاف ممانعت نکرده‌اند!

چرا هزینه های سالنامه صرف توسعه مسئولیت اجتماعی نشد؟
این اقدام خلاف قانون و به دور از منطق در شرایط کنونی در حالی انجام شده که مقدار اعتبار صرف شده برای انتشار و توزیع این سالنامه می‌توانست نفع و دستاوردهای مالی برای اقشار بسیاری داشته باشد.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حاشیه بندرعباس که از درد محرومیت و کم برخورداری رنج می‌برد واقع شده است و کمی سلیقه، انصاف و هم‌ذات‌پنداری می‌توانست رقم چاپ سالنامه‌های بی‌حاصل را صرف بخشی از پروسه محرومیت‌زدایی آن منطقه کرد که در حقیقت پرداختن به وظایف مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی، جزو حداقل‌های شرکت‌های بزرگی است که از منابع خدادادی مناطق محروم برای سودآوری خود استفاده می‌کنند اما خود را مسئول محرومیت‌ها نمی‌دانند و در این باره کارنامه‌ای قوی ندارند.

پرسنال برندینگ با هزینه بیت المال
اگر به تصویر منتشر شده در سررسید دقت کنید مشاهده می شود تصویر محمد علی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس به مراتب بزرگتر از سایر مسئولین ارشد کشور در سررسید تولید شده توسط این شرکت چاپ شده است که خود گویای بسیاری از مسایل از جمله پرسنال برندینگ است که فاکتور آن توسط بیت المال و از جیب محرومین پرداخت شده است.
کاش مسئولین بجای گرفتن ژست های مدیریتی و سینمایی، کمی هم به فرمایشات بزرگان نظام عمل می کردند، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها در بیانات خود فرمودند که "تولید ثروت از نظر اسلامى بلامانع است. تولید ثروت با غارت ثروت دیگران فرق دارد. یک وقت کسى به اموال عمومى دست‏درازى می کند، یک وقت کسى بی قانون و بدون پیروى از قانون به دستاوردهاى مادى می رسد؛ اینها ممنوع است؛ اما از طریق قانونى، تولید ثروت از نظر شارع مقدس و از نظر اسلام، مطلوب و مستحسن است. ثروت را تولید کنند، منتها در کنارش اسراف نباشد. اسلام به ما می گوید ثروت تولید کنید، اما اسراف نکنید."
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خجالت آوره واقعا
عجب واژه قشنگی پرسنل برندینگ
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی