۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۱۳۶۱۲۰

نگاهی به دستاوردهای زیست محیطی پتروشیمی بندرامام 

به مناسبت هفته محیط زیست رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر و مدیرعامل پتروشیمی بندرامام به همراه جمعی از مدیران شرکت از پروژه‌های زیست محیطی شرکت بازدید کردند. 
نگاهی به دستاوردهای زیست محیطی پتروشیمی بندرامام 
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     روز چهارشنبه نوزدهم خردادماه، حمیدرضا رستمی مدیرعامل و ایرج سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر به همراه جمعی از مدیران و روسای ارشد شرکت به مناسبت هفته محیط زیست از مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) پتروشیمی بندرامام بازدید کردند. 
در این بازدید بخشی از اقدامات زیست محیطی و دستاوردهای پتروشیمی بندرامام در حوزه محیط زیست ومسئولیت‌های اجتماعی تشریح شد. 
پتروشیمی بندرامام در مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) خود اقداماتی مختلفی در راستای بهینه‌سازی اجرا کرد که از این اقدامات می‌توان به انتقال پسماندهای داخلی (ده هزار تن)، احیای دیوار کشی و اصلاح شیب‌بندی حوضچه‌ها، تخلیه و لایروبی حوضچه مرکزی و کاشت هزار اصله نهال کهور در اطراف این مرکز اشاره کرد. 
همچنین پتروشیمی بندرامام دارای پروژه تصفیه خانه پساب متمرکز است که با برنامه ریزی دقیق مدیران و تلاش کارشناسان، توانست پیشرفت این پروژه را به ۷۶ درصد برساند تا در آینده نزدیک این پروژه بزرگ زیست محیطی به بهره برداری برسد. 
این شرکت طرح پایش آنلاین دودکش‌های مجتمع را به منظور کنترل فرایند احتراق با نصب و راه اندازی آنالایزرهای آنلاین بر روی دودکش‌ها اجرایی کرد که این اقدام در کنترل آلایندگی و محیط زیست بسیار موثر است. 
بر اساس این گزارش، کلیه پارامترهای گاز خروجی از دودکش‌های شرکت پتروشیمی بندر امام در سال گذشته در محدوده استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. همچنین پتروشیمی بندر امام در سال گذشته توانست ۸۳ درصد از مواد هیدروکربنی را که مطابق طراحی در چاله سوخت، سوزانده می‌شد را جهت بازیافت توسط شرکت‌های مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست به فروش برساند و مانع از انتشار آلاینده‌ها به محیط زیست شود. 
شاخص‌های آلودگی پساب شرکت پتروشیمی بندر امام با انجام اقدامات کنترلی و اجرای پروژه‌های محیط زیستی طی سال‌های گذشته روند نزولی را طی کرده است و با بهره‌برداری از تصفیه خانه متمرکز شرکت به صفر خواهد رسید. لازم به ذکر است که پساب خروجی از این تصفیه خانه توسط سیستم اسمز معکوس تصفیه و بخش عمده‌ای از آن مجددا در فرآیندهای شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
گفتنی است پتروشیمی بندرامام پس از ۹ سال مجددا واحد آمین را جهت شیرین‌سازی اتان ارسالی به واحد الفین و با هدف کاهش میزان کاستیک ضایعاتی در واحد NF3 در سرویس قرار داد. از سوی دیگر در مدیریت فنی و تولید کیمیا طرح جداسازی پساب خروجی مخازن از پساب خروجی با هدف خنثی‌سازی بخش عمده پساب به وسیله اسید و جلوگیری از آزاد شدن گاز کلر را به مرحله اجرا رساند. 
 پروژه تصفیه خانه پساب متمرکز پتروشیمی بندرامام جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های زیست محیطی در سطح وزارت نفت محسوب می‌شود و همچنین این شرکت دارای اولین مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) در سطح کشور است که علاوه بر شرکت خود، پسماندهای دیگر مجموعه و شرکت‌های صنعتی منطقه را در این مرکز امحا می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی