۳
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۱۴۱۸۸۱
آبان بی نظیر برای پتروشیمی فناوران؛

فروش شفن ۱۲۱ درصد رشد کرد

مهدی قدیری رازلیقی
جمع فروش پتروشیمی فن‌آوران با نماد شفن در بورس، در دوره  یک ماهه منتهی به آبان سالجاری بالغ بر یکهزار و ۱۴۶ میلیارد تومان شد که از این میان ۳۴۹ میلیارد تومان سهم فروش داخلی و ۷۹۷ میلیارد تومان سهم فروش صادراتی بوده ‌است. 
فروش شفن ۱۲۱ درصد رشد کرد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مجموع فروش داخلی و صادراتی شفن در 8 ماهه امسال بالغ بر شش هزار و 26 میلیارد تومان شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 1399 (دو هزار و 726 میلیارد تومان)،  121 درصد افزایش داشته است.
نماد شفن دیگر نه به عنوان یک شرکت متانول ساز صرف، بلکه به عنوان یک هلدینگ پتروشیمیایی مطرح است. امتیازات شفن علاوه بر تولید محصول اختصاصی اسید استیک با کیفیت بالا، سرمایه گذاری در شماری از بهترین شرکتهای بورسی و غیر بورسی کشور است، به گونه ای که در پایان سال مالی 1399 سود عملیاتی شرکت با رشد 102 درصدی همراه بوده و به پنج هزار و 940 میلیارد تومان رسید. بنابراین دورنمای این سرمایه گذاری برای شفن بسیار مثبت ارزیابی می شود و نقش پر رنگی در جهش سود غیر عملیاتی شفن خواهد داشت. با این حساب پتروشیمی فن‌آوران با توجه به جهش سودسازی بالا در فرآیندهای عملیاتی، سرمایه گذاری های ارزشمند و طرح های توسعه ای پیشرو از بنیاد بسیار قوی برخوردار بوده و در قیمت‌های فعلی ارزنده ارزیابی می شود. سرمایه گذاری در این شرکت برای بلند مدت توصیه می شود؛ چرا که دورنمای این شرکت طی یک دهه آینده به وضوح روشن است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی