۳۶
۶۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۴۲۸۷۴
ضرورت ورود فوری نهادهای نظارتی به بحران کارگری در متانول کاوه؛ 

استثمار نوین کارگری در پتروشیمی کاوه

کارکنان و کارگران شرکت متانول کاوه، از تاریخ ۷دی ماه ۱۴۰۰ در اعتراض به شرایط نامناسبی که بر فضای کار در این شرکت حاکم است، دست به اعتصاب زده اند. آنها نسبت به وضعیت اسفناکی که از حیث حقوق، مزایا و شرایط کار معترض اند، صدای اعتراضی که به گفته خودشان به دلیل لابی گری و نفوذ پتروشیمی کاوه در بین مقامات استانی، کشوری و حتی اداره کار به جایی نمی رسد!
استثمار نوین کارگری در پتروشیمی کاوه
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   پرسنل این شرکت در بخش های مختلف، مستند به مواد مختلف قانون کار، نسبت به غیرقانونی بودن قراردادهای کاری و عدم برخورداری از امتیارات و مزایای کارکنان سایر پتروشیمی ها معترض اند، اعتراضی که در طول سالیان گذشته نتیجه ای جز تحقیر و اخراج کارگران و پرسنل به همراه نداشته است. آنچه در ادامه می آید به واقع، درد دل و داستان پرآب چشم کارگران و پرسنل پتروشیمی کاوه است.

دستمزدهای اندک و قوانینی که در پتروشیمی کاوه نقض می شود 
کارگران و پرسنل پتروشیمی کاوه در خصوص عدم رعایت قانون کار از طرفی و قواعد عرفی از طرف دیگر که به استثمار و بهره کشی از آنها منجر شده می گویند:« مجموعه افرادی که در بخش های مختلف پارس جنوبی مشغول به کار اند، از مزایای بدی آب و هوا  استفاده می کنند در حالی که این امتیاز شامل حال کارگران و کارکنان پتروشیمی کاوه نمی شود. در این پتروشیمی بر خلاف هر ارگان، شرکت یا سازمانی که قرارداد کاری با کارکنان امضا می کند، قراردادها یک طرفه و بدون امضای کارفرما است. حتی نسخه همین قرارداد غیرقانونی و ناقص نیز تنها نزد کارفرماست. بسیاری از شرکت های پتروشیمی و مجموعه های صنعتی مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می شوند در حالی که کارکنان شرکت متانول کاوه از این امتیاز محرومند. درهمین رابطه گفتنی است که شرکت متانول کاوه در مجموعه پارس جنوبی تنها شرکتی است که ضریبی برای پایه حقوق ندارد و تنها همان پایه حقوق کارگری با اضافه کار ناچیز را به کارگران پرداخت می کند. در تمام پتروشیمی‌ها و شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت و پتروشیمی، حق شیفت کاری ۲۵درصد است و هزینه جمعه کاری و تعطیل کاری در قالبی غیر از حقوق، پرداخت می شود، شرکت متانول کاوه اما حق شیفت را تنها ۱۵ درصد و تعطیلِ کاری را در رقمی بسیار نازل پرداخت می‌کند؛ این اجحاف در حالی است که شرکت تنها از محل فروش متانول روزانه چیزی بالغ بر ۵۰میلیارد تومان درآمد دارد و این رقم به غیر از فروش اکسیژن و نیتروژن است. حال سوال اینجاست که در کشوری که خط فقر بالای 10 میلیون تومان است، یک کارگر شرکت کاوه چطور با حقوق 3 تا 5 میلیون در ماه زندگی کند.»

اعتراض برابر با اخراج!
به گفته کارگران شرکت متانول کاوه، پرسنل و کارگران این شرکت به هیچ عنوان امنیت شغلی ندارند؛ با کوچکترین اعتراض به وضعیت حقوق و شرایط زندگی، تهدید به اخراج یا اخراج می شوند. شکایت پرسنل به مقامات استانی، مرکز و اداره کار نیز به دلیل لابی های قدرتمند این شرکت به جایی نمی رسد. به گفته کارگران: «مدیران شرکت برای سرکوب کارگران و خاموش کردن صدای اعتراض آنها، سرپرستان را به جان آنها انداخته اند، سرپرستان که از مدیران امتیاز می گیرند، با کوچکترین اعتراض، کارگران را اخراج، آنها را تحقیر و عزت نفسشان را لگد مال می کنند. مدیران در پاسخ اعتراض کارکنان می گویند: هر کس ناراضی است، برود! چیزی که زیاد است نیروی کار! نماینده های کارگران نیز نماینده واقعی آنها نیستند چون اغلب غیر بومی اند در حالی که 60 درصد نیروی کار متانول دیر بومی اند، نیروهایی که حتی اجازه مرخصی رفتن هم ندارند حتی اگر بیمار باشند و شرایط کار کردن را نداشته باشند.»

زندگی در قعر دوزخ!
در کنار حقوق و دستمزدهای بسیار نازل کارکنان و کارگران شرکت متانول کاوه که نه تناسبی با حجم و سختی کار و هزینه های جاری زندگی دارد و نه شباهتی به سایر پتروشیمی های منطقه، شرایط زندگی و خدمات رفاهی برای کارگران و کارکنان ساکن با توجه به بدی وضعیت آب و هوا در تابستان و زمستان بندر دیر، غیرقابل تحمل و حتی غیر انسانی است. فیلد کاری شاغلینِ در مناطق نفت خیز و پتروشیمی ها به دلیل قرار گرفتن مدام در معرض آلاینده ها و دمای بالای هوا در تابستان به خودی خود پرخطر و طاقت فرساست، پتروشیمی کاوه نیز با عدم توجه به وشرایط زندگی کارکنان و کارگران ساکن در منطقه، ادامه کار و زندگی را برای آنها غیر ممکن کرده است. کارگران متانول کاوه در این خصوص می گویند:« وضعیت آب آشامیدنی و غیره آن اسفناک است، در تابستان و گرمای وحشتناک منطقه، افراد ناچارند با آبی بالای 50 درجه و غیر بهداشتی استحمام کنند. در خصوص مسکن نیز وضعیت به همین ترتیب است، تعدادی خانه با کیفیت بسیار پایین وجود دارد که به افراد معدودی داده می شود، بقیه کارکنان می بایست با همین حقوق اندک خود برای برای اسکانشان بکنند. اگر کارگر یا عضو پرسنلی بخواهد در مدت مرخصی خود اندکی از این جهنم دور باشد باز هم با مشکل مواجه می شود زیرا وضعیت مرخصی شرکت کاوه استثمار گونه است به این معنا که در استاندارد جهانی برای شیفت های کاری ۱۲ ساعته، یک روز آف در نظر گرفته می‌شود، شرکت کاوه اما در اضای ۱۴ روز کار با شیفت های ۱۲ ساعته، به جای ۱۴ روز تنها  ۷ روز مرخصی می دهد. غذایی که شرکت به کارکنان می دهد بسیار کم است و قابل خوردن نیست، وضعیت سیستم حمل و نقل نیز اسفناک است، سرویس کارگران و کارکنان مینی بوس های فرسوده و از رده خارج و بدون سیستم سرمایشی و گرمایشی است. وضعیت آب و شرایط بهداشتی خوابگاه ها نیز رضایت بخش نیست.

دستمزدی که یک پنجم شرکت های پارس جنوبی است
یکی از مهم ترین مطالبات کارگران و کارکنان شرکت متانول کاوه از ابتدای تاسیس این شرکت، درخواست افزایش حقوق و دستمزد متناسب به ساعات و سختی کار، به ویژه روال پرداخت دستمزد در سایر پتروشیمی های منطقه است. کارگران این شرکت می گویند: «سالهاست که مدیران وعده افزایش حقوق و بهبود شرایط زندگی کارگران و کارکنان را می دهند اما، تنها به این وعده ها عمل نکرده اند بلکه هر ماه به بهانه های مختلف از دستمزد کارگران کاسته اند؛ همین اجحاف و وعده های بی اساس سبب شده که بسیاری از مهندسین و پرسنل این شرکت به سایر پتروشیمی های منطقه بروند؛ این شرکت سالانه 200 نفر خروجی نیرو دارند. حقوق کارکنان و کارگران شرکت متانول کاوه، تقریبا یک پنجم شرکت های پارس جنوبی است. در واحدهایی از شرکت کاوه مانند بخش عمران، بعضی از افراد حقوق ۳ میلیون دریافت می کنند، سقف حقوق نیز بین ۵ تا ۸ تومان در ماه است؛ یعنی حقوق فردی که ۶ سال سابقه دارد به سختی به 8میلیون می‌رسد، افراد تازه استخدام شده نیز در بهترین حالت 4 تا 5 میلیون حقوق دریافت می کنند. اجحاف دیگری که در حق کارکنان شرکت متانول می شود، عدم پرداخت کامل کارانه(2درصد تولید) و پادش است. این در حالی است که پتروشیمی متانول کاوه بزرگترین پتروشیمی متانول جهان با ظرفیت روزانه ۷۰۰۰ تن تولید است.» به گفته کارگران و کارکنان شرکت متانول کاوه میانگین حقوق دریافتی کارکنان در بخش های مختلف به ترتیب زیر است:
•    نفرات شیفتی تعمیرات: ۶ میلیون
•    شیفت برق، ابزار دقیق، اتوماسیون: ۷ میلیون
•    نفرات عادی کار: ۴ الی ۵ میلیون
•    بهره برداران: ۸ الی ۹ میلیون
کارکنان و کارگران شرکت متانول کاوه امیدوارند دولت جدید به اعتراضات و مطالبات آنها توجه کرده و کارگران را از شرایط اسفناک کار و زندگی فعلی شان نجات دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکبر
سلام
متاسفانه مدیر عامل شرکت متانول کاوه از روز اعتصاب تا الان چند نفری رو اخراج کرده و هیچ مسوولی جوابگو نیست ،شرکت کاوه صدای اعتراض کارگران رو در نطفه خفه میکند خیلی راحت کارگران و مهندسین رو اخراج میکنن همین کامنتها خودش گویای همه چیز است که چقد در حق کارگران اجعاف میشود لطفا صدای اعتراض مارو به گوش مسوولین بروسونید
بی خود کرده به زودی به زانو در خواهد امد نگران نباشین باید در مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشن
اینجور که پیداست به زانو در نخواهد امد.......
بهره بردار پروسس
متاسفانه در این شرکت ما یک پنجم شرکت های پارس جنوبی حقوق نمیگیریم.حق مسکن و غذا در همه شرکت ها با خود شرکت هست در صورت که امروز ما باید با حقوق بین ۵ تا ۸ میلیونی ۱ تا ۲ میلیون اجاره مسکن بدهیم غیر از اینکه غذای نامناسب باعث شده که کارکنان با در دست داشتن وعده های غذایی وارد شرکت شوند.
مدیریت محترم نفت ما اینجا هیچ هیچ نمیگیریم ودر آخر دنیا گرفتار شده ایم و فقط برای زنده ماندن نفس میکشیم.
نگران نباشید به زودی حل میشه مشکلاتتون
حل نخواهد شد مطمئن هستیم که حرف ما به گوش هیچ مسئولی نخواهد رسید
شرکت کاوه همانند فرمانروایی حاکمان ظالم بر قشر مظلوم
سعید
جای بسی تاسف و شرمساری است
کارگر
باسلام
یه قضیه ای هست ک این شرکت واقعا در جریان سرکوب کردن و ماسمالی کردن (دورغ گویی) اعتراضات و قول هایی که داده شده خیلی خوب کار کرده واقعا سیاست خوب و کثیفی رو به کار میبرن مثل جامعه امروز ما.هرکس هم اومد کاری بکنه چیزی درست بشه هیچوقت نشد چون جیبشو پر کردن و از یه در فرستادنش بیرون.
این واقعا حق یه کارگر نیست ک داده میشه،کسی تو این کشور نیست بتونه کاری بکنه که کارگر پایمال نشه؟تو این شرایط اقتصادی کی میتونه با این حقوق دووم بیاره؟یه ادم شیر پاک خورده ای بیاد جلو
دوستان نامه بدین با تمامی مشکلات به دادستانی کشور و دیوان عدالت کشور و دفنر وزیر نفت و مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران اقای شاه میرزایی و اقای حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس سریعا اقدام کنید برای حقتون نامه دادین اسمتون پائینش ننویسین
....
کو گوش شنوا؟؟؟؟
این واقعا بی عدالتیه😐😑
یعنی چی بخوای واسه حقت اعتراض کنی اخراجت کن😶
فقط خدا خودش ظهور کنه
حسن اسبومحله
اینجا وضعیت سیاه است.اول از همه حقوق که در حد صدقه هست.دوم از غذا که واقعا افتضاح است سوم از وضعیت سرویس بهداشتی چهارم از برخورد حراست شرکت که تا مان هم تفتیش میکنن.و...
واقعا وضعیت کارکنان این شرکت اسف بار است
متاهل ها در امرارمعاش روزانه شون موندن
مجردا هم که دیگه قید ازدواج رو زدن.
هیچ ارگانی بر این شرکت نظارت ندارد.
اولا همه شرکت های پتروشیمی به ازای هر ۱۲ساعت کار یک روز مرخصی میدن درصورتی که متانول کاوه به ازای هر۱۴روز فقط۷روز مرخصی میده.دوم حقوق اداره کاری بدون ضریب یعنی حقوق رنجش۴.۵الی۵برای کسانی که مهندس و سابقه دوتاسه سال دارن کسانی هم که ۸-۱۰سال سابقه دارن حدودأ۹تومان میگیرن .دیگه خودتون تا تهش بخونین. کارانه از۱۵۰تا۳۰۰تومانی 😅😅😅واقعا مسخرس
نازنين
واقعا متاسفم واسه مديران اين شركت كه به فكر اون دنياي خودشون و آه و ناله هزاران كارگر و خانواده هاشون نيستن
فرشید
دوستان نامه بنویسین به :
۱.دادستانی کشور
۲.سازمان دیوان عدالت اداری
۳.سازمان بازرسی کشور
۴.دفتر وزیر محترم نفت
۵.اقای حسنوند ریس کمیسیون انرژی مجلس
۶.اقای شاه میرزایی مدیر عامل صنایع پتروشیمی ایران

اگه واقعا میخاین مشکلتون حل بشه هر چه سریعتر اقدام کنید حتما جواب میگیرید
این پتروشیمی متاسفانه اصلا به فکر پرسنل نیست و اخراج پرسنل واسش مثل آب خوردنه. قرارداد سه ماهه با پرسنل بسته میشه و به صورت یکطرفه در یک نسخه .وضعیت حقوق افتضاح وضعیت سرویس بهداشتی و بهداشت کارکنان افتضاح وضعیت سرویس رفت و آمد افتضاح. و اگر حرفی بزنی سریع اخراج میشی.کسی هم زورش به این شرکت نمیرسه متاسفانه با پول همه رو خریدن
بیمه کارگر ساده نفر پتروشیمیذ
از حقوق ک گفتنی نیست ماهی 4 تومن چیه الان
چرا بیمه کارگر رو ساده میزنن
حق بیمه رو ازش کم میکنن
تولید و فروشش و سودش واسه، کسی دیگه اس
بعد از ما مالیت کم میکنن
وام 4 ملیونی ک میدن رو چیکار کنیم
همه پتروشیمی ها به نفراتشون امتیاز وام 50 الی 100 ملیون تومانی با بهره 4 درصد میدن
اینجا باید یه وام 50 ملیونی رو 5 تومن مسدود میکنن که 45 تومن دست نیرو میگیره بعدشم باید 64 ملیون پس بدی... آخه این چ عدالتیه ک کسی از مسئولین پیگیری نمیکنه
چرا نفرات با جون دل دارن کار میکنند .اگه راضی نبودن کار نمیکردن
نه برادر من راضی نیستیم.تو این اوضاع بی کاری کشور و طرف هم متاهله و کلی قسط داره کجا بره؟؟ فعلا مجبوره بسازه تا ی شغل آزاد دست و پا کنه یا بره یک شرکت بهتر، کاری که خیلیا کردن و بقیه هم انجام میدن
بخاطر اینکه وجدان دارن و می‌دونن که هر بی توجهی خطرات جانی زیادی داره و برای همکار خودش ارزش قائل هست
و امیدوار هستیم به بهبود شرایط
نمیدونم ترس شما از چیه .که اعتراض خودتان را در سینه حبس میکند.بابا دنیا به اخر نرسیده باید دماغ این ظالمان را به خاک کشید
به بارگا رفته
ما این همه سال توی این شرکت داریم کار می‌کنیم در واقع فقط وقت تلف میکنیم با این همه قسط و از راه دور باید بیایم ولی هزینه هامون به حقوقمون نمیخوره
پولدارترین ادم ایران هستن ولی اسمشون هیچ جا ثبت نیست
😔😔😔
خدا را شکر که از این گدا نول رفتم
هر جا دیدید که ظلم در حقتون میشه به اطرف نگاه نکن و تو کوچ کن،کاری که من کردم.
متسفم برای خودم که عمرم را زیاد تلف کردم و مفت مفت فروختم،و شاکر خدایم که خودم تصمیم گرفتم و رفتم.
کارگر متانول
از ظلم شرکت متانول کاوه به کارگران همین بس که تابستان امسال نیرو بنام نفر تعمیراتی استخدام کردند ولی همگی رو بردند و در پروژه RO بکار گرفتند با پایه حقوق ۲.۷۰۰
یادم توی گرمای سخت تابستان همین پروژه هر روز حداقل ۱۰ نفر بیهوشی داشت و آمبولانس شرکت فقط در حال جابجایی کارگرانی بود که از شدت گرما و سختی کار بیهوش میشدند. در مقابل درخواست نیروی کار که حداقل یک ماه که هوا شدیداً گرم است، کار تکمیل پروژه به شب منتقل شود که با مخالفت آقای احمدی مدیرعامل شرکت مواجه شد.
امیدوارم مقامات استانی و کشوری در راستای احقاق حقوق کارگران زحمتکش و بیچاره این واحد در مقابل پول و قدرت مجموعه کاوه کوتاه نیایند.
مطلع
یه تحقیقی صورت بگیره که شرکت متانول کاوه همین ماه قبل چطوری «ایزو» رو گرفت، ماهیت شرکت کاملا برملا میشه.
حالا بماند سایر کارهایی که شرکت توسط اسکله خصوصی که داره و اونجا انجام میده و آب از آب تکون نمیخوره!
محمد رضا
اشکال کار از مدیران شرکت نیست از مسئولین و مدیران این شهرستان هست مگر می شود یک شرکت با این همه ذخایر و فروش نتواند حقوق و مزایایی یک کارگر را پرداخت کند دلیل اصلی این همه ظلم از ذهنیت فقیر مسئولین این شهرستان هست این همه امتیاز شهرستان را به یک کارتن بلور شیشه ای ، به 200لیتر آب شیرین، به غذای شرکت به ارگانهای دولتی ، به بلیط پرواز به چند مسئول و غیره....که همه ی دوستانی که در این شرکت کار میکنند همه متوجه هستند . اداره کار باید نماینده کارگر باشه ولی داخل شهرستان دیر با توجه به مدیر غیر بومی که راس آن اداره می باشد مدافع پتروشیمی هست ، تمام منافع و امتیازات این شهرستان را با چیزهای بی ارزش به باد داده اند .
رضا
از اقای اژه ای ریس دستگاه قضا و دیوان عدالت اداری و حسنوند کمیسیون انرژی مجلس خواهشمندیم پیگیر حق حقوق ما باشند متانول کاوه ماهیانه فروش بالای صد میلیارد دارد معلوم نیست این همه پول کجا میرود به زودی شکایت به دیوان عدالت اداری میبریم و اقای قالیباف قول دادن پیگیر ویژه کنن حسابهای بانکی مسولین متانول کاوه از طریق سازمان بازرسی کشور و سربازان گمنام امام زمان و سازمان اطلاعات سپاه مدیر عامل متانول کاوه به زودی پای محاکمه میرود
جلیلیان
اینجا نفرات روزانه کار خاصی انجام نمیدن که حقوق بالای 10 تومن طلب میکنند.
خدا شفات بده
آقای جلیلیان معذرت میخوام شر نگید پس کارای شرکت رو عمه من انجام میده
امین
شما انگار تو ده سال پیش زندگی میکنی که از قیمت خورد و خوراک و پوشاک و اجاره منزل خبر نداری یا خودتو زدی به خواب یا خودت حقوقت خیلی بالاس واِلا متاهلا به زور امرار معاش میکنن متاسفم برای شما و امثال شما الان حقوق زیر ده تومن یعنی فقر
اقای به ظاهر خوب که تظاهر میکنی همه چی خوبه عابرو هر چی ادم مخصوصا کردا رو بردی که میایی اینجا به نادرستی نظر میدی خواهشا اظهار نظر نکن شما
امین
تو شرکت متانول یه سری آدم مسئول شدن که فقط به فکر منافع خودشون هستن و مشکلات و اعتراضات کارگرا و مهندسین رو به مدیران نمیرسونن و میگن که همه با این رنج حقوق راضی هستن اینجوری هم موقعیت خودشون رو تثبیت میکنن هم به نفع مدیران اصلی هستش
تو این شرکت رنج حقوقی خیلی پایین هستش هیچ مزایایی وجود نداره هر کیم اعتراض کنه تهدید به اخراج میشه
حسن
آقای .......................... برجی ۵۰تومان میگیره بعد میخواین بیاد طرف من کارگر
کارگر
با تشکر از اطلاع رسانی شما.
امیدوارم کارگران متانول به حقوق خودشون برسن
مهندس واحد جداسازی اکسیژن
وضعیت از سیاه هم رد کرده است وقتی شرکت هنوز بعد از سال ها نمی تواند یک وعده غذای سالم را به پرسنل دهد.
یادم می اید در اوایل شروع کرونا شرکت بدترین تدابیر را برای پرسنل در نظر گرفت تا جایی که در ورودی دیر به به مینی بوس های دهه ۵۰ شرکت اجازه ورود نمی دادند(ضعف مدیریت شدید)
در اوایل کرونا به جای استفاده از کارت ورودی برای پرسنل، شرکت شروع به راه اندازی دستگاه تشخیص چهره و اثر انگشت کرد که باید برای ورودی از انگشت استفاده یا با برداشتن ماسک از چهره استفاده می کردند(یک ورودی دو در یک) که هرچه پرسنل اعتراض کردند ولی فایده نداشت و بهداشت و اداره کار دیر در خواب
زمانی که به دلیل سرمای هوا گاز را به روی شرکت قطع کردند مدیریت شرکت با عدم سواد کافی نسب به اخراج نیروهای تازه وارد مخصوصا بومی، اقدام می کند و با تمام وسایل با بی احترامی انها را از خوابگاه و شرکت بیرون می کند و می گوید بروید در جلو فرمانداری اعتراض کنید!!! ان زمان اداره کار و مسولین دیگر کجا بودند!!!
امان از حقوق که سال ها با شرکت های دیکر فاصله داریم...
یکی از مدیران شرکت
خدا به داد این کارگران بدبخت برسه واقعاً ظلم بیداد میکنه تو این شرکت از همه لحاظ ظلم میشه به نفرات ، انشالله مسولان فکری اساسی بکنند ، این گاز که این ها استفاره می کنند برای تولید متانول مفت مفت از دولت می گیرند و با پول ملت حاضر نیستند حقوق و امکانات درست به نفرات بدهند.
ح پ
من 1سال در این شرکت کار کردم و یکی از نیروهای خدوم شرکت بودم ولی متانول کاوه بدترین حقوق و شرایط را دارد و در اینجا مدیریت با کلمه احترام بیگانه است.
ما که عمرمون باوعده های بی خوددر ای مملکت واین شرکت که از مجبوری زیر دست یک سری ادمهای بی ارزش ..... گذشت وبعداز ۱۰سال کار کردن دوباره دنبال جایی میگردیم که از این اوضا راحت بشیم .ازدست این ادما فقط مثل خودشون به نون ونوا شاید برسن امسال ما کارگران باید به همون یک وعده غذا هم کم کنیم
علی
سلام .الی رغم حقوق کم متاسفانه مرخصی قسمت های نظیر عمران که بصورت عادی کار هستند در ماه ۲روز ۴ ساعت هست و باز هم داده نمیشود باید به اجبار اضافه کار ماند و سرپرست آنها نیز توانایی تدابیر لازم جهت حال کارکنان را ندارد .مسئولین محترم لطفا این اعتراضات را جدی بگیرید در ............. رفتن مرخصی به ازای یک ماه یا ۴۵ روز کار ۲ الی ۴ روز مرخصی رفتن خدایی نکرده چه پیشامد های بدی می تواند برای خصوصا افراد متاهل ایجاد کند که خارج از عرف دولت است .لطفا پیگیری کنید متشکرم
نجات
متاسفانه فقط اسم پتروشیمی رو یدک میکشه ولی حقوق و مزایا و غذاو سرویس رفت و برگشت در حد یه کارگاه ساده هم نمیده متاسفانه کارگران و مهندسان پتروشیمی متانول کاوه الان چندین ساله این مشکل دارند وحتی همسان سازی حقوق که در بیشتر پتوشیمی ها و پالایش گاههای منطقه اعمال شد متاسفانه اینجا انجام نشد و حتی چندین بار با اداره کار شهرستان و استان پیگیری انجام شده آنها جواب درست نداده اند و این خود باعث تعجب است ادره کاری که ماشین حمل و نقل و ساختمان آن ها پتروشیمی متانول کاوه زده است بخواهد بیاید پشت نفر و کارگر باشد و متاسفانه مدیران شهرستان نیز کم لطفی زیاد داشته اند نسبت این قشر کارگری و مهندسی ، ما کارگران و مهندسان پتروشیمی متانول کاوه از مسئولین شهرستانی ،استانی و کشوری استدعا داریم تا سرانجام کار و به نتیجه رسیدن کار و احقاق حقوق به حق نفرات پتروشیمی متانول کاوه همکاری لازم را انجام بدهند
آرش
استثمار................
آرش
سلام
متاسفانه مدیر عامل شرکت متانول کاوه از روز اعتصاب تا الان چند نفری رو اخراج کرده و هیچ مسوولی جوابگو نیست ،شرکت کاوه صدای اعتراض کارگران رو در نطفه خفه میکند خیلی راحت کارگران و مهندسین رو اخراج میکنن همین کامنتها خودش گویای همه چیز است که چقد در حق کارگران اجعاف میشود لطفا صدای اعتراض مارو به گوش مسوولین بروسونید
مهندس کارگر
شرایط کار در متانول کاوه از لحاظ حقوقی واقعا تاسف بار اسفناک درداور
به داد دل کارگران متانول کاوه برسید تا دور نشده
اقایون مسئول اقایون پشت میز نشین به داد دل ما برسید
گدا نول کاوه
سلام خدمت همه پیرو مصاحبه ای که با اقای طباطبایی در خصوص وضعیت اسف بار در شرکت گدا نول کاوه به حساب، بزرگترین شرکت خاورمیانه شد بایدبگم همش دروغ محض خلاصه بگم اینجا از زندان گوانتاناما بدتره اینقد از لحاظ روحی روانی نفرات زحمت کش این شرکت رو شکنجه میدن که خدا میداند و بس از منطقه ویژه پارس جنوبی از استاندار بوشهر از اداره کار استان و بندر دیر از فرماندار شهرستان دیر تقضا دارم فکری، یه چاره ای پیدا کنند نفرات این شرکت دارن تباه میشن رنج حقوقی خیلی پایینه خیلی
متاسفام
سرباز ولایت
این شرکت و مدیران این مجموعه در دروغ و ریا وتزویر بی نظیرند
خجالت بکش آقای................ از این همه دروغ البته حق داری حرف اضافه بزنی خودتم اخراج میکنن
استثمار نوین کارگری واقعا برازنده این شرکت است که به خوبی اجرا شده است. نهایت سو استفاده از شرایط بد بازار کار توسط متانول کاوه به اجرا گذاشته شده است شرکت های کره شمالی میتونن بیان از اینا آموزش بگیرن
لطفا دستگاه های مربوطه کشوری به داد متخصصین و کار گران این شرکت برسن
با روح و روان ما بازی میکنن
تشکر ار نفت ما بابت اینکه صدای ما شده
مجید
باسلام
متاسفانه با درامد میلیاردی روزانه این حقوق و مزایایی که میدن واقعا حق کارگر رو میخورن.
الان کدوم یکی از پتروشیمی ها به کارگراش حقوق ۴الی ۵ تومن میده؟؟؟؟!!!!این ظلم نیست ؟
واقعا در دادن حق و حقوق کارگر و مزایا توی این شرکت ظلم شده.
کدوم پتروشیمی ازاین که کارگرش بیاد اعتراض بکنه اخراجش میکنن؟پتروشیمی متانول کاوه، ته تمام اعتراضات نسبت به حقوق و مزایا = اخراج
ناشناس
انقدر شرایط ترسناک است که حتی از اینکه نام واقعیمون رو بنویسیم میترسیم. برخورد مدیران و سرپرستان غیر انسانی است. اوضاع حقوق دهی جوری است که فقط بخوریم و نمیریم. نه عزت نفسی برایمان مانده نه امیدی به فردا. فقط مجبوریم بسازیم و بسازیم و بسازیم تا نکند اخراج شویم و اوضاع زندگیمان از بد هم بدتر شود. هیچ کس نمیداند تاوان کدام گناهمان شده اسارت در متانول. نه راه پس داریم و نه راه پیش. اگر عدالت خدا به این وضع موجود راضی است واقعا باید در عدالتش شک کنیم. اگر کسی صدای مارا می شنود محض رضای خدا کاری بکند
مهندس
بله تو مملکتی که میشه همه چیز رو با پول خرید
و هر چیزی یه قیمتی داره همین میشه
انتظار داشتیم کمکی بشه اماشما
هر چه در غربال دیدید بیختید
هم عدس هم شوربا را ریختید
من خداوندی ندیدم زین نمت
یک گره بگشودی انهم غلط
اخر این داستان معلومه بود
شما هرگز جانب کارگر رو نمیگرفتید
ما انتظار زیادی داشتیم
ولی مسئولین متانول یه چیزی رو یادتون رفته اه و نفرین کارگر
ما واگذارتون کردیم به خدا هستیم و ویرانی شما رو میبینیم
نان خیانتها چرا بر سفره تفاهم است
هر فتح باری از شکست بر شانهای کارگر است
اصغر
سلام اینجا متانول کاوه هست مهندسی وجود ندارد همه رو به چشم برده میبینن هیچ احترامی عزتی نداری فقط چند نفر ریس و چند نفر سرپرست حال میکنن بقیه هیچ واقعا متاسفم برای مسئولین مملکت ک هیچ کاره هستن با چند دست محصولات راحت کنار میان با این بی عدالتی
واحد یتیم
نفرات واحد HSEکمترین حقوق را دریافت میکنند وتاره بعداز چندین سال کار هنوز یک چارت سازمانی ندارند چون سرپرست این واحد خیلی ضعیف هست تورا خدا فکری باحال این پتروشیمی و واحد یتیم یا کودک سرراهی کنید .حقوق نفرات بین 5تا6هست اونم با مدرک دانشگاهی لیسانس و ارشد .سرپرست این واحدخودش 8حقوقش هست دیگه وای بحال نفرات زیر دست
حقوق کمه
کارگر بی سنگر
وضعیت کارگران متانول خییلی خیلی بیشتر از اونی که فکر میکنین بده خیییلی بد...............به داد دل کارگران برسید اقایون مسئول بی............
شوهر منو پارسال شب عید با دوتا بچه بیرون کرد هرچی التماس خواهش تمنا کردیم کو گوش شنوا راه میرم نفرین و ناله میکنم هرچند ک ظالم همیشه سالم خدا به زمین گرم بزنتتون اسمتون گذاشتید خیر چقد دخترم التماس کرد بدترین شب عید واسم درست کردند خدا لعنتتون کنه یه عده خرمگس دورشون جمع شدند خدا به عذاب دوزخ گرفتارتون کنه
خدا بتونه درستش کنه
از دست بنده خدا کاری بر نمیاد
بخدا هشت سال کرایه خانه سنگین و حقوق ناچیز
.
دارم از پا در میام ......
برای انگشت شماری بد نیست .. ...
ندایی
لعنت بهشون لعنت خدا بهشون پارسال همین موقع شوهرم بیکار کردن بدترین عید گذروندیم
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی