۷
۱۳
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۱۴۷۶۷۷
پنهانکاری نفت سپاهان در افشای اطلاعات بااهمیت جریمه کرد ۲۶۸ میلیارد تومانی؛

اعتراض سهامداران نفت سپاهان به سکوت سازمان بورس

 به دنبال صدور مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت روغن موتور در ۸ خرداد امسال متاسفانه برخی شرکتها با عرضه قطره چکانی باعث کمبود و افزایش بی ضابطه قیمتها و آشفتگی بازار شدند. 
اعتراض سهامداران نفت سپاهان به سکوت سازمان بورس
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  در همین رابطه احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه چند ده میلیارد تومانی برای یک شرکت متخلف خبر داد و گفت: یک شرکت بزرگ تولیدکننده، به علت توزیع و فروش ۸۴۰۰ تن روغن موتور خارج از شبکه، به مبلغ ۲۶۸ میلیارد تومان جریمه شده است.
پیگیریهای نفت ما نشان داد که این شرکت، نفت سپاهان با نماد "شسپا" در بورس است که به دلیل سوء مدیریت و عدم شناخت بازار باعث زیان سنگین به این شرکت و سهامدارانش شده است.
در حالیکه 13 روز از اعلام این جریمه و رسانه ای شدن آن می گذرد ولی در کمال تاسف شرکت نفت سپاهان که به عنوان شرکت پذیرفته شده در بورس تهران و به عنوان ناشر می بایستی این موضوع حیاتی و اطلاعات بااهمیت را برای سهامداران در سامانه کدال افشا می کرد، تاکنون در افشای این خبر پنهان‌کاری کرده است!
بر اساس ماده 2 دستورالعمل اجرايي افشاي اطلاعات شركت هاي ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب 3 مرداد 1386 ناشر موظف است اطلاعات موضوع اين دستورالعمل را در مهلت مقرر، مطابق فرم هاي مورد نظر سازمان، به صورت الكترونيكي و يا كاغذي در سربرگ رسمي خود كه به تأييد دارندگان امضاي مجاز رسيده باشد، به سازمان ارسال و هم زمان به طرقي كه سازمان تعيين مي كند جهت اطلاع عموم منتشر نمايد.
ماده ۵ همین دستور العمل می گوید: اطلاعات افشا شده از سوي ناشر بايد قابل اتكا، به موقع و به دور از جانبداري باشد. اطلاعات داراي تأثير منفي بايد به همان سرعت و دقتي كه اطلاعات داراي تأثير مثبت منتشر مي شود، افشا شود. اطلاعات مهم بايد صريح، دقيق و تا حد امكان به صورت كمّي ارائه شود.
در ماده ۱۳دستورالعمل فوق بر وظیفه ناشر در افشاي فوري اطلاعات مهم تصریح شده و در ادامه برخي از مصاديق اطلاعات مهم بیان شده است. در بند الف ماده 13؛ رويدادهاي مؤثر بر فعاليت، وضعيت مالي و نتايج عملكرد ناشر ذکر شده است: دعاوي مهم مطروحه  له يا عليه ناشر، ورود در دعاوي مهم يا جلب دعاوي مهم يا ارجاع اختلافات مهم به داوري و نيز اعلام نتيجه آراي قطعي دادگاهها و مراجع قانوني ديگر و نيز اعمال و وقايع مهم حقوقي كه بر قيمت اوراق بهادار ناشر اثرگذار باشد.
بند د ماه 13 هم باعنوان ساير اطلاعات مهم مؤثر بر قيمت اوراق بهادار ناشر و تصميم سرمايه گذاران مورد زیر توسط نفت سپاهان رعایت نشده است:ورود خسارت بااهميت ناشي از رويدادهاي طبيعي يا ورود خسارت به واسطه انجام فعاليت هاي عملياتي و غيرعملياتي ناشر.
ماده ۲۰ دستورالعمل اجرايي افشاي اطلاعات شركت هاي ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح می کند: در صورت عدم رعايت هر يك از مواد اين دستورالعمل، موضوع مطابق با فصل ششم قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران و مقررات انضباطي مربوطه پيگيري مي گردد.
بایستی صندوق بازنشستگی کارکنان نفت به عنوان سهامدار اصلی نفت سپاهان پاسخگوی سو مدیریت در توزیع و فروش خارج از شبکه و همچنین عدم افشای اطلاعات بااهمیت جریمه کرد آن شرکت توسط سازمان تعزیرات حکومتی باشد که خود عذر بدتر از گناه است!
این درحالیست که این موضوع موجب انتقاد سهامداران از سازمان بورس شده و آنها خواستار پاسخگویی سازمان بورس شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


کارمند سپاهان
نیکو همت از بدو ورود با ادعای پاکدستی! برای تمام نزدیکان لیست بیمه رد کرد و به مرور در پست های مدیریتی سپاهان مشغول بکار کرد. البته باید هم اینگونه افراد جسور و بی باک باشن در حیف و میل و خسارت به منافع ملی چون هیچ بازخواستی از نورچشمی ها نمیشه.
کم لطفی نفرمایید اقای نیکو همت در عوض نسبت به رفتن ماموریت های خارجی و نمایشگاه های دوبی ، هند و ... کم نزاشتن!
درود بر نفت ما و افشاگری‌های حرفه‌ای‌اش
مصدق
نیکوهمت چوب اعتماد به مدیران بازمانده قبلی رو میخوره
Mohamad
با سلام
همه اقدامات نفت سپاهان مسخره است اواخر فروردین اعلام کردند در بوق و کرنا که استخدام داریم تا الان بعد از ۴ماه هیچ خبری نیست با مسؤل استخدام هم تماس گرفتیم گفت هنوز مجوز از مدیر عامل نگرفتیم واقعا مسخره نیست
کیمیا اسپیدی
به امید روزی که( نفت ما ) گزارش کاملی از یاسوجی های مقیم مرکز مستقر در کیمیا اسپیدی قشم تهیه کند.
الان در حال حاضر تو خود یاسوج انقدر یاسوجی نیست که تو کیمیا اسپیدی هست.
همه هم تحت حمایت دکتر نیکو همت و با سمت مدیریت
کارمند قدیمی
حتی اگر یکی از این یاسوجی ها و ممسنی های جدیدالورود دارای حداقل سابقه مفید بودند انقدر ناراحت کننده نبود
هیچکدام ذره ای آداب اداری و تجربه فروش و کار مدیریتی ندارند و همه هم یا رئیس یا مدیر و به کمتر از اون راصی نیستند
هیچکس هم زورش بهشون نمیرسه چون ..... پشتشونه
علی برکت الله
نیکو همت اراکیه
چکار یاسوج داره؟
ا.....ه....... مدیر عامل و کل تیم بی سوادی که باهاش آمدن یاسوجی و ممسنی هستند
خیلی خوبن
کرکره خندست تو کیمیا اسپیدی
البته بعدش هم گریه
م پ
قطعا این عزیزانی که منفی میزارن خوده خوده شیرازی ها ،ممسنی ها و یاسوجی ها هستند
خیلی خیلی لرهای ساده دلی هستند
ولی خطر ناک
میتونن به راحتی یک مملکتو با توهماتشون نابود کنند.
به قول خود نیکو همت که تو یه جلسه زد به سینه ی خودش و گفت سپاهان تا به حال مدیرعامل مثل من ندیده. ما خندیدیم ولی الان متوجه شدیم راست میگفت بنده خدا ))))))))))
تست
تست
سید صالحی
اقای نیکو همت رفیق و دوست اقای بیات صندوق هستند در واقع اقای بیات باید پاسخ این انتخاب را بدهند؟ و عملکردی که ایشون در این چند ماه از خود جای گذاشته
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی