۳
۷
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۱۶۰۶۷۹
عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به نفت ما در خصوص زیان ۵ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی مارون تاکید کرد؛

چالش اصلی در بحران شرکتهای دولتی و خصولتی، مدیریت ناکارآمد است

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چالش اصلی در بحران شرکتهای دولتی و خصولتی، مدیریت ناکارآمد است گفت: اگر روند تولید از نظر کیفی و کمی دچار بحران و چالش می شود، در وهله اول باید سیستم مدیریتی اصلاح شود.  
چالش اصلی در بحران شرکتهای دولتی و خصولتی، مدیریت ناکارآمد است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نفت ما که پرسید عملکرد ۶ماهه سالجاری پتروشیمی مارون نشان از زیان ۵هزار میلیارد تومانی دارد و باعث شده رتبه نخست زیان آورترین پتروشیمی را با کاهش ۵۱ درصدی سود بدست آورد، بنظر شما چه اقدامی در این مورد با توجه به اینکه با چالش سومدیریت رو به رو شده اند گفت: پتروشیمی ها در بخش های خصوصی، دولتی و خصولتی تعریف می‌شوند که عملکرد هر کدام متفاوت است. 
رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به اینکه مدیریت برای بخشهای خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: بخش خصوصی حاضر به باج دادن نیست زیرا برای سرمایه اش اهمیت قایل است به همین دلیل در انتخاب مدیران، توانمندی را ملاک قرار می دهد و اگر مدیری ناکارآمد باشد، بی درنگ برکنار می کند. 
وی چالش اصلی را در بخش دولتی و خصولتی دانست و گفت: بخش خصولتی و دولتی پاشنه آشیل اقتصاد و تولید است. این بخشها حیات خلوتی برای بازی های جناحی و سیاسی هستند و در بیشتر موارد دوستان، همفکران و کسانی که در انتخابات جانفشانی کرده و در رای آوری جناح خاص تاثیرگذار بوده اند، بر کرسی های مدیریتی سفارشی تکیه می زنند. 
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چالش اصلی در بحران شرکتهای دولتی و خصولتی، مدیریت ناکارآمد است گفت: اگر روند تولید از نظر کیفی و کمی دچار بحران و چالش می شود، در وهله اول باید سیستم مدیریتی اصلاح شود.  
وی سومدیریت را بزرگترین و مهم‌ترین چالشی دانست که اکنون تمامی بخش‌های تولیدی و اقتصادی را تهدید می‌کند و گفت: متأسفانه بسیاری از انتصاب‌ها به جای آنکه بر پایه تخصص، تجربه و کارآمدی باشد، بر پایه رفاقت‌های جناحی و سیاسی است که لطمه مستقیمی به تولید می‌زند. 
سنگدوینی با تاکید بر اینکه هنگام بکارگیری مدیران باید سبقه و عملکرد آنان مورد بررسی قرار گیرد گفت: انچه امروزه در بسیاری از شرکتهای دولتی و خصولتی شاهد هستیم، این است که بسیاری از مدیران هیچ تخصص و تجربه‌ای در حیطه مدیریتی که به آنها سپرده شده، ندارند. 
وی با اشاره به اینکه برخی افراد تنها نام مدیر را یدک می کشند گفت: برخی از مدیران هر کجا پای گذاشته‌اند، بحران های کوچک و بزرگ به بار آورده و تولید را به چالش کشیده‌اند، با این وصف شاهد هستیم که در انتصاب آنان برای پست‌های دیگر، عملکرد گذشته ملاک قرار نمی‌گیرد. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران ناکارآمد را باید تعمیر، ترمیم و تعویض کنیم گفت: اگر مدیری می تواند عملکرد خود را بهبود بخشد و امیدی به اصلاح او وجود دارد، می‌توانیم او را در قالب جلسات و برگزاری نشست های تخصصی اصلاح کنیم و به مسیر درست بیاوریم. 
وی با اعلام اینکه نسبت به برخی مدیران نیز امیدواری وجود دارد گفت: اگر مدیری نیت خیر دارد و بدنبال بهبود شرایط است، اما با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، می‌توانیم با انتصاب مشاوران و مدیران پایین دستی توانمند و کارآمد، ضعف مدیریتی او را ترمیم کنیم. 
سنگدوینی معضل اصلی شرکتهای خصولتی و دولتی را مدیرانی با صفت ناتوانی بسیار پایین دانست و گفت: وقتی یک مدیر به اندازه‌ای ناکارآمد است که مجموعه را به چالش می‌کشاند، سود تولید را کاهش می دهد و حتی به سمت زیاندهی می برد، تنها سیاستی که باقی می‌ماند، تعویض است و باید برکنار شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


پاکسازی شرکت نفت
فساد شرکت نفت و صندوق بازنشستگی نفت ، اقتصاد و زندگی مردم را به بازی گرفته است .

مرگ بر شانسورچی !
اقتصاد مردمی یعنی اقتصاد دولتی
اقتصاد مردمی یعنی اقتصاد دولتی

خصوصی سازی = تاراج اموال مردم ( دولت )

خصوصی سازی = کسری بودجه + تورم شدید
پتروشیمیها به دولت برگردد !!
باید همه پتروشیمیها به دولت ( مردم ) برگردد !!
اینها را به ناحق تاراج کرده اند .
واگذاری صنایع ثروتساز مانند پتروشیمی = کسری بودجه دولت = تورم !!

خصوصی سازی = سراپا فساد و تبانی
خصوصی سازی = تورم
خصوصی سازی = اختلاف طبقاتی
خصوصی سازی = تبعیض شغلی و حقوقی
خصوصی سازی در تورم بالا = خودکشی اقتصادی
نمایندگان بی لیاقت!!
مجلس و اصل ۴۴ ، اقتصاد و کشور را به باد داده است .
حالا نمایندگان بی لیاقت و تخریبگر اقتصاد در حال فرار رو به جلو هستند !!!
حقیقت
مشکل اصلی کشور ضعف قوانین و رانت جویی در مجلس است !
قوانین ناقص = گستردگی رانت
قوانین ناقص = گستردگی رانت
گستردگی رانت = بی کفایتی مجلس = تورم بالا
چالش اصلی کشور
چالش اصلی کشور ضعف قوانین
( بی کفایتی مجلس )
است !!