۳
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۶۲۸۰۹
اختصاصی نفت ما/كاهش ۹۰ ليتري سهميه بنزين؛

کم مصرف های بنزینی از سوی دولت سیزدهم تنبیه شدند!

از ابتدای ماه جاری سهمیه بنزین آزاد کارت‌های شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرده و میزان بنزین یارانه‌ای قابل ذخیره در کارت نیز از ۵۴۰ لیتر به ۳۶۰ لیتر رسیده است.  
کم مصرف های بنزینی از سوی دولت سیزدهم تنبیه شدند!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، براساس آخرین نقشه راه انرژی، مصوب ستاد اقتصادی دولت، از ابتدای ماه جاری سهمیه بنزین آزاد کارت‌های شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرده و میزان بنزین یارانه‌ای قابل ذخیره در کارت نیز از ۵۴۰ لیتر به ۳۶۰ لیتر رسیده است.  
این تصمیم چراغ خاموش و بدون اطلاع رسانی بهنگام به مردم که از سوی وزارت نفت و با رویکردی عجیب به اجرا درآمد، کم مصرف ترین بخش جامعه را هدف گرفت. 
براساس ساز و کارهای کوتاه مدت نقشه راه انرژی، وزارت نفت موظف است به منظور رفع ناترازی تولید و مصرف بنزین تا پایان سال ۱۴۰۲، اقدامات زیر را انجام دهد: 
۱- مقدار تخصیص سهمیه بنزین نرخ دوم تا چهل درصد میزان کنونی کاهش می یابد يعني از 150 ليتر به 60 ليتر تا پايان سال 1402 
۲- مدت ذخیره سهمیه نرخ اول از ۹ ماه به ۶ ماه کاهش یافت. 
۳- سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی خودروهای لوکس حذف می شود. 
۴-کارمزد استفاده از کارت اضطراری جایگاه در هر نوبت سوخت‌گیری و در سقف تعیین شده برای خودرو ها ۴۰ هزار تومان و برای موتور سیکلت ها ۱۰ هزار تومان علاوه بر بهای بنزین دریافتی، تعیین می‌شود.  
بخشی از این تصمیمات در حالی به اجرا درآمده است که با وجود نقد مکرر دولت قبل در اجرا یک شبه تغییرات بنزینی آبان ۱۳۹۸ از سخنگوی دولت، هیچ گونه اطلاع رسانی و آگاه سازی برای مخاطبین این تصمیم از سوی دولت سیزدهم صورت نپذیرفته است و احتمالا بخش های دیگر این تصمیم براساس ارزیابی تاثیرات اجتماعی در آستانه انتخابات اخیر اجرا خواهد شد. 
این تصمیم ها بیانگر عزم نهاد اجرایی کشور در اجرا سیاست های غیرقیمتی و ایجاد نرخ سوم در قالب مالیات بر مصرف مازاد بر سهمیه نرخ اول (کارمزد سوخت‌گیری) است و در نهایت افزایش قریب‌الوقوع قیمت تمام شده بنزین بخشی از مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


کارمزد سوخت گیری؟؟؟!!!
محمد جمی
از بی برنامه ترین دولت ایران هیچ چیز بعید نیست.