۲
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۱۶۴۵۰۳
حمله ای دیگر به صنعت پتروشیمی با فروش دستوری سهام استقلال؛ 

آینده ای مبهم در انتظار سهام هلدینگ خلیج فارس!

پیش بینی می شود با این خرید، قیمت سهام هلدینگ خلیج فارس، تندگویان، پارس و بوعلی سینا متاثر شده و روند نزولی در پیش بگیرد!
آینده ای مبهم در انتظار سهام هلدینگ خلیج فارس!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،واگذاری عجیب یکی از بزرگترین تیم های فوتبال کشور به بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور، تجربه تلخ خصولتی سازی صنعت پتروشیمی در اواخر دهه ٨٠ و دولت احمدی نژاد را یادآور شد که نه تنها توسعه ای را برای این صنعت به همراه نداشت که از شدت رشد آن نیز کاست.
روز گذشته سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و با فشار وزارت اقتصاد، هلدینگ خلیج فارس چک ٢،۵ همتی را برای خرید باشگاه فوتبال استقلال کشید.
این پول در شرایطی از جیب سهامداران هلدینگ فارس و شرکت های زیرمجموعه آن خارج می شود که این شرکت بالغ بر چند میلیارد دلار پروژه روی زمین مانده دارد.
در طرف دیگر ماجرا اما این پرسش از وزارت اقتصاد و دولت به میان می آید که مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان عایدی از فروش دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در کجا و چگونه خرج خواهد شد؟
از سوی دیگر اما یکی از توجیهات مدافعان این طرح، حل مشکلات و معضلات باشگاه فوتبال استقلال با واگذاری به بخش خصوصی است ولی باید به این نکته توجه داشت که خصولتی سازی هایی از این دست نه تنها چالش های استقلال را مرتفع نمی کند که خودِ هلدینگ نیز با معضلات عدیده ای در این بین مواجه خواهد شد.
از این رو پیش بینی می شود با این خرید، قیمت سهام هلدینگ خلیج فارس، تندگویان، پارس و بوعلی سینا متاثر شده و روند نزولی در پیش بگیرد!
حال سوال اینجاست که بهتر نبود که این هزینه در راستای خرید هایی همچون خرید سهام پتروشیمی شازند که چندی پیش از طریق گروه توسعه ملی فروش رفت، بر ارزش پرتفوی سرمایه‌گذاری و همچنین دارایی هایی از یک جنس افزود؟
در پایان این نکته خاطرنشان می شود که آقای وزیر اقتصاد، اهلیت سنجی شما در این واگذاری ها، یادآور همان بلایی است که خصولتی سازی در اواخر دهه ٨٠ بر سر صنعت پتروشیمی آورد. 
هرچند این انتظار از دولت می رفت که بلایی که سر صنعت پتروشیمی با افزایش قیمت گاز و سوخت آورد، به محض کسری بودجه و تامین آن حمله ای دیگر به این صنعت انجام ندهد!؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


Hessam
حسود هرگز نیاسود
باشگاههای سرطانی فاسد !!
باشگاههای سرطانی بدهکار ، چند سال است روی دست دولت مانده !!

وبال گردن دولت و مردم شده اند !!

فساد و دستمزد نجومی بازیکنان از جیب مردم مظلوم !!!

حیف وقت و هزینه کشور که برای این باشگاههای سرطانی فوتبال و بازیکنان فاسد ، تلف شود !!
قرمز آبی زرد سبز بنفش و .... فرقی ندارد ...
همه سرطان و فساد ....

هیچ سرمایه گذاری هم این باشگاههای سرطانی فوتبال را نمیخواهد ...
حالا با زور و دستور ... داستانش جداست !!

پتروشیمیهای بی نظیر دولتی را سریعا میخرند .... اما این کانونهای هزینه زایی فوتبال و فساد را کسی نمیخواهد !!!

======
فوتبال سراپا فساد و ارتزاق بازیکنان فاسد از خون مردم است .

و از همه جالب تر هواداران اینها هستند .
که اکثرا پایشان هم به توپ و زمین فوتبال نخورده و نرسیده است !
هر از گاهی فوتبال از تلویزیون دیده اند !!!

واقعا آدم به خجسته دلی و عقل و منطق بعضیها شک میکند !!

هواداران خجسته دل !!
خیلی با حال هستید !!!
نجات اقتصاد و جامعه
راهکارهای کلیدی برای نجات اقتصاد و جامعه عیارتند از :::: نظام پرداخت یکپارچه ( شاغلین و بازنشستگان ) ++++ ادغام صندوقهای بازنشستگی برای کاهش هزینه و مدیریت کارامدتر +++++ مقابله قاطع با فرار مالیاتی +++++ کنترل شدید فساد در بانکها ++++ پس گرفتن اموال تاراج شده دولت(اموال مردم) در فرایند فاسد خصوصی سازی ++++ انحلال شرکتهای مافیایی تودرتو درون هلدینگها ، بانکها ، شرکت نفت ، صنعت فولاد ، صنعت مس و ...+++ افزایش نرخ انرژی هر سال به اندازه تورم سال قبل ضمن حمایت از اقشار ضعیف