۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۹۳۹۵

پیشنهاد گازپروم به کمیته رقابت اروپا

به گزارش نفت ما،آژانس خبری اینترفکس روز دوشنبه به نقل از مقامات گازپروم اعلام کرد: شرکت گازپروم بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی روسیه، پیشنهادی را به کمیسیون اروپا ارائه کرده تا در مورد نقض قوانین ضد انحصار اروپا توسط این شرکت در خارج از دادگاه به توافق برسد.
  کمیته رقابت اروپا، این غول گازی روسی را در ماه آوریل و پس از دو ماه تحقیقات، به‌ سوءاستفاده از جایگاه خود در لهستان،‌ مجارستان و شش کشور دیگر اروپای شرقی متهم کرد. شرکت دولتی گازپروم، که یک‌سوم از گاز مورد نیاز اروپا را تامین می کند، این اتهام را نپذیرفت و اعلام کرد در حال حاضر این شرکت امتیازات قابل توجهی ایجاد کرده است.    با این وجود‌،‌ گازپروم اعلام کرد امتیازات جدیدی شامل قیمت گذاری برای اروپا درنظر گرفته تا به حل و فصل قواعد ضدانحصار این شرکت بپردازد و در نتیجه از دعوای قانونی طولانی مدت اجتناب کند.
  اینترفکس در مورد جزئیات این پیشنهاد سخنی نگفت، ولی به نقل از الکساندر مدودوف، قائم مقام و مسئول اجرایی گازپروم اعلام کرد:‌ این شرکت به زودی جلسه ای با مارگارت وستاگر، رئیس کمیته رقابت اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد. 
  گازپروم تا 28 سپتامبر مهلت دارد تا پاسخی مکتوب یا درخواست تجدیدنظر در مورد ادعاهای کمیسیون اروپا بدهد. 
  مدودوف گفت:‌ «ما پیشنهادهای خودمان را در مورد حل و فصل ادعاها ارسال کرده‌ایم. در آینده نزدیک، ما در این مورد با خانم وستاگر صبحت خواهیم کرد تا راه حلی خارج از دادگاه برای این موضوع پیدا کنیم.»
  مدودف همچنین اعلام کرد :«‌گازپروم  درخواست تجدیدنظر خود را تا 28 سپتامبر خواهد فرستاد ولی انتظار نمی‌رود که تا آن زمان این مسئله حل شود.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی