۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۲۹۸۲۰

رکورد صادرات ۶۰ میلیون بشکه میعانات دپو شده

به گزارش نفت ما،در حالی که یک سال قبل وزیر نفت از احتمال توقف میعانات گازی ایران خبر داده بود، اخیرا صادرات این فرآورده پس از وقفه شش ماهه به چین از سر گرفته شده است. یک سال قبل بود که وزیر نفت عنوان کرد به زودی صادرات میعانات گازی ایران متوقف می‌شود. وی از ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی خبر داده بود که هدف ایران را در حوزه میعانات گازی تغییر می‌داد.
با این حال، درست یک سال بعد و بعد از شش ماه وقفه‌ای که در صادرات میعانات گازی به چین صورت گرفته بود،‌ این فعالیت دوباره از سر گرفته شده است. کمی قبل از دستور وزیر نفت، صادرات میعانات ایران رکورد زده بود.

در این میان مشخص نیست که توقف صادرات امری خودخواسته برای ایران بوده یا چین خرید خود را متوقف کرده است، چرا که در اخبار این‌طور عنوان شده که چین خرید خود از ایران را از سرگرفته است.

به نظر می‌رسد که تحریم‌های نفتی تاثیر خود را بر صادرات میعانات گاز ایران هم گذاشته بودند و حالا با نزدیک شدن به اجرای توافق هسته‌ای، این مساله مرتفع شده است.

رویترز در همین رابطه گزارش داده است که صادرات میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر به بالاترین رقم در سال جاری رسید که به دلیل ازسرگیری خرید میعانات گازی ایران توسط چین پس از شش ماه وقفه بوده است.

رئیس جمهور چین نیز در دیدار با همتای ایرانی خود در نیویورک اعلام کرده است که کشورش پس از تحریم‌ها برای همکاری‌ با ایران در بخش انرژی و مالی اولویت بیشتری قائل خواهد شد.

اهمیت صادرات میعانات گازی ایران از آن جایی است که پیش از این، وزیر نفت ایران از ذخیره 60 میلیون بشکه‌ای میعانات گازی ایران روی آب خبر داده بود که این مساله نشان از انتظار ایران برای فراهم شدن فرصت صادرات بوده است./اقتصادنیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی