۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۰۰۶۰

آخرین آمار از واردات گاز به ایران

به گزارش نفت ما،دیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۳.۶ میلیارد مترمکعب گاز وارد کشور شده است.

  ناصر ابراهیمی اظهار داشت: میزان برداشت گاز از منابع نیز از ابتدای امسال تا پایان شهریور با رشد ۴.۲ درصدی به ۹۲.۵ میلیارد مترمکعب افزایش یافت.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۳.۶ میلیارد مترمکعب گاز نیز وارد شده است.
وی با اشاره به افزایش حدود ۱۳ درصدی ارسال گاز به نیروگاه های کشور، طی نیمه نخست سال جاری، افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور بیش از ۳۵ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه ها تحویل شد در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل به ۳۱ میلیارد مترمکعب رسید.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در ۱۸۳ روز امسال با بیش از ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، حجم تزریق گاز به مخازن نفتی به ۲.۵ میلیارد مترمکعب رسید، افزود: در زمینه تزریق گاز به مخازن گازی نیز شاهد افزایش ۳۴.۵ درصدی نسبت به سال گذشته بوده ایم.
در حال حاضر ایران، تنها از کشور ترکمنستان گاز وارد می کند. گاز وارداتی از ترکمنستان برای تامین گاز مورد نیاز مناطق شمال شرقی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
ایران برای کاهش وابستگی به گاز وارداتی از ترکمنستان، طرح هایی را در دست اجرا دارد که براساس آن، ارتباط خطوط لوله مناطق شمالی و شمال شرقی کشور با سایر مناطق تقویت می شود.
همچنین با بهره برداری از مخزن ذخیره سازی گاز شوریجه در شمال شرقی کشور، در فصول سرد سال از این مخزن گاز برداشت می شود.
در سال های گذشته، ترکمنستان به دلیل وابستگی کشورمان به واردات گاز از این کشور، به یکباره ارسال گاز به ایران را قطع و در مورد قیمت چانه زنی می کرد، اما پس از افزایش تولید گاز در کشور و بهره برداری از مخزن ذخیره سازی گاز در شوریجه، بهانه تراشی ترکمن ها برای ارسال گاز به ایران متوقف شد. منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی