۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۳۸۳۹۶

موشکهای نقطه زن سپاه+تصاویر

طبق گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رزمایش موشکی سپاه اسفند ماه برگزار می شود.
موشکهای نقطه زن سپاه+تصاویر
به گزارش نفت ما ،قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران یکی از پارامترهای تاثیر گذار امنیت ملی کشورمان است که سردمداران ایالات متحده آمریکا از این موضوع بسیار ناخرسند هستند.  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره گیری از انواع موشک های سطح به سطح زمین پایه (Surface to Surface Missile) برای  مقابله با دشمنان و بازدارندگی در کشور تلاش می کند تا باعث توسعه امنیت ملی گردد و در این پروسه  به موفقیت های بسیاری نائل آمده است. 

رزمایش های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهمترین بخش مانورهای  این نهاد نظامی را به خود اختصاص داده که در این زمینه شلیک موشک از  "کویر سمنان"  به  "دهانه اقیانوس هند"  نمونه ای از آن بوده است. 

  آیا سپاه پاسداران  موشک

  **اسفند ماه موعد برگزاری رزمایش موشکی سپاه

سردار سرلشکر "سیدحسن فیروزآبادی"  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: پس از برگزاری رزمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، زمستان امسال دومین رزمایش نیروهای مسلح توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. 
 
سرلشکر فیروزآبادی افزود: به‌منظور حفظ آمادگی و تقویت توان موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، برگزاری رزمایش موشکی سپاه تصویب و ابلاغ شده است؛ که ان‌شاءالله در نیمه اول اسفند ماه امسال توسط یگان‌های معین به اجرا در می‌آید.  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این رزمایش با هدف حفظ آمادگی و ارزیابی دقت و قدرت سیستم موشکی کشور انجام می‌پذیرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس چهارچوب سالیانه رزمایش هایی را برای افزایش توان بازدارندگی کشورمان انجام می دهد که به نظر می رسد این رزمایش امسال شکل ویژه تری داشته باشد ، چرا که باتوجه به تولید موشک "عماد" و "فاتح 313" تولید شده سوالی که مطرح  می شود اینکه آیا سپاه پاسداران این دو موشک را روی لانچر می فرستد؟  



**مشخصات موشک "عماد" 

موشک "عماد"  قریب به 1700 کیلومتر برد و بیش از 700 کیلوگرم سرجنگی دارد و یک موشک هدایت شونده بردبلند سطح به سطح بوده که دارای پتانسیل‌های منحصر به فردی است. 
  آیا سپاه پاسداران  موشک



آیا سپاه پاسداران  موشک
  البته تاکنون مسئولین ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله سردار سرتیپ "حسین دهقان" درباره برد موشک "عماد" از نظر کمی و عددی سخنی به میان نیاورده اما نکته‌ای که وجود دارد اینکه این موشک دارای پتانسیل‌های خارق العاده است. 

سردار سرتیپ پاسدار  "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح   با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در توسعه و تکمیل توان موشکی نیروهای مسلح و افزایش قدرت بازدارندگی موثر جمهوری اسلامی ایران گفت: موشک "عماد"  که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته ، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف می‎باشد   که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده بطور کامل منهدم کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک  "عماد"  یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود تاکید کرد: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچکس اجازه نمی‎گیریم و برنامه‎های دفاعی خود را بویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌کنیم که موشک "عماد" یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‎شود. وی تصریح کرد: با تحویل انبوه موشک  "عماد" به یگان های موشکی نیروهای مسلح در آینده نزدیک قدرت و توان تاکتیکی و عملیاتی آنان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.


***موشک  "فاتح 313"

موشک نقطه زن  "فاتح 313 "  با برد 500 کیلومتر بدست دانشمندان، محققان و متخصصان سازمان هوافضای سازمان وزارت دفاع و با بهره گیری از توانمندیهای داخلی و خارجی و فناوری بومی طراحی و ساخته شده است . 


در طراحی موشک نقطه زن "فاتح 313 " که نوع جدیدی از موشک جدید فاتح به شمار می رود علاوه برسبک سازی  بدنه آن نسل پیشرفته از پیشرانه‌های سوخت جامد، مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده در آن به کار گرفته شده است. در آزمایش زوایای انجام شده توانمندی سیستم های بومی نصب شده در اصابت به هدف به اثبات رسیده  است .
  آیا سپاه پاسداران  موشک

آیا سپاه پاسداران  موشک
 
*** نظر رسانه‌های خارجی درباره موشک نقطه‌زن ایرانی چیست؟

سایت کامرون-کنکورد (Cameroon- Concord) درباره رونمایی "موشک فاتح 313" نوشت: ایران یک موشک نقطه‌‌زن با سوخت جامد با نام "فاتح 313" که از سوی متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده بود، تولید کرد.
 
سایت کامرون-کنکورد (Cameroon- Concord)  یادآور شد: "موشک فاتح 313" دارای ساختار پیشرفته‌ای بوده که حاوی حسگرهای ساخت داخلی و سوخت جامد بوده و این موشک به صورت جدی مراحل آزمایش موفقیت‌آمیز خود را پشت سر گذاشته است.

این سایت تاکید کرد: وزارت دفاع ایران طرحی را برای تولید انبوه راکت‌ها آغاز کرده است و در سال‌های اخیر در تولید تجهیزات ضروری نظامی به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده و جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ظرفیت‌های دفاعی خود در راستای ساخت تجهیزات نظامی پیشرفته گام بر می‌دارد. 

سایت ایم‌لبنان  (Im Lebanon) درباره "موشک فاتح 313" نوشت: این موشک با سوخت جامد و برد 500 کیلومتر به دست وزارت دفاع ایران ساخته شده است. سایت پاکستان دفنس (Pakistan Defense) درباره "موشک فاتح 313" نوشت: این موشک که در روز صنعت دفاعی ایران رونمایی شده، 500 کیلومتر برد دارد و با پایه سوخت جامد طراحی شده است. 

اگر توان بازدارندگی سپاه پاسداران در عرصه امکانات و تجهیزات نظامی اعم از موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های ضد کشتی و موشک‌های سطح به سطح دیگر نبود اسرائیل و آمریکا که همواره ما را تهدید می‌کنند جرأت تعرض پیدا می‌کردند و رزمایش های سپاه یک عامل بازدارنده است. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برگزاری رزمایش های متعدد حد فاصل سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و علی الخصوص در ده سال اخیر در مقابل تهدیدات دشمنان ایستاده و یک بازدارندگی قابل قبول را ایجاد کرده است. 

اینکه آیا سپاه پاسداران در رزمایش آتی این دو موشک را روی لانچر می‌فرستد یا خیر مشخص نخواهد بود اما نکته مهم اینکه هر سال در رزمایش های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک تاکتیک جدید را پیاده می‌کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم تاکتیک موشکی جدید سپاه در رزمایش آتی چیست؟ 


گزارش از محمد زرچینی /باشگاه خبرنگاران  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی