۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۱۳۷۸۸۳

سیستان و بلوچستانی هازمستان درصف گاز هستند؟

مردم زاهدان و دیگر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان امید دارند با روی کار آمدن دولت سیزدهم، پرونده گازرسانی به شهرها و روستاهای آخرین استان کشور با جدیت دنبال شود تا شاید زمستان آینده را در صف گاز سپری نکنند.
فایل ویدیو
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سیستان و بلوچستان به لحاظ گازرسانی آخرین استان کشور محسوب می‌شود؛ استانی که مردمانش سالیان زیاد در انتظار برخورداری از نعمت گاز بوده‌اند و بخشی زیادی از آنها همچنان چشم‌انتظار هستند.
پروژه انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر به عنوان اولین شهرستان در سیستان و بلوچستان سال 84 و در آغاز دولت نهم کلید خورد و در نهایت سال 88 مشعل گاز در ایرانشهر روشن شد. در مراسم افتتاح توسط معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت وقت اعلام شد تا دو سال دیگر مشعل گاز در زاهدان و زابل روشن می‌شود؛ این وعده اما محقق نشد و در ادامه سال 92 با روی کار آمدن دولت یازدهم بار دیگر وعده‌ها آغاز شد.
سرانجام دهم اسفندماه 95، پروژه خط لوله انتقال گاز 262 کیلومتری ایرانشهر ـ زاهدان با حضور رئیس جمهور حسن روحانی به بهره‌برداری رسید و مشعل گاز در این شهرستان روشن شد. اما مردم زاهدان نتوانستند در آن زمان شهد شیرین این دستاورد ملی را به دلیل عدم تدبیر مسئولان بچشند؛ چرا که به موازات تکمیل خط لوله سراسری گاز، شبکه گازرسانی داخل شهر احداث نشد.
انتظار این بود با رسیدن گاز به زاهدان به عنوان مرکز سیستان و بلوچستان، دیگر شهرهای استان هم به زودی از گاز برخوردار شوند اما حتی در خود زاهدان گازکشی با سرعت لاک‌پشتی انجام شد. این روند همچنان با وجود وعده‌های مکرّر مسئولان و اعلام تاریخ‌های متعدد، همچنان ادامه دارد. به نحوی که مردم بخش‌هایی از زاهدان، همچنان کپسول به دست هستند؛ به ویژه در ایام زمستان در صف‌های تهیه سیلندرهای گاز حضور می‌یابند.
تاکنون شرکت‌های گاز خراسان رضوی و سمنان، به عنوان معین، گازرسانی بخش‌هایی از زاهدان رو بر عهده گرفته و به اتمام رسانده‌اند اما شرکت گاز استان همچنان سوار بر موج وعده‌های بی‌عمل است. مردم زاهدان و دیگر شهرستان‌های استان امید دارند با روی کار آمدن دولت سیزدهم، پرونده گازرسانی به شهرها و روستاهای آخرین استان کشور با جدیت دنبال شود تا شاید زمستان آینده را در صف گاز سپری نکنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی