۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۴۱۱۷۳

پتروشیمی پردیس حامی جنگل های حرا

 جنگل‌های مانگرو یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی را داراست، که باعث رونقِ صنعت گردشگری منطقه نایبند و نخیلو دیر در استان بوشهر شده است. این جنگل ها اهمیت حفاظتی، زیست محیطی و زیستگاهی بالایی دارند، اما متاسفانه همواره در معرض تهدیدهای انسانی قرار گرفته‌اند، که این امر موجب کاهش چشمگیر تنوع گونه ای و سطوح این جنگل‌ها در نواحی مختلف شده است.
فایل ویدیو
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شرکت پتروشیمی پردیس، که همواره از پیشتازان حمایت از محیط زیست بوده و محصولات خود را در راستای سبزتر شدنِ هرچه بیشتر زمین، به تولید رسانده، و در نظر دارد با حمایت از جنگل‌های حرا، توجه ویژه ای به محیط پیرامونی خود داشته باشد.
 از این رو، پتروشیمی پردیس برنامه ریزی جامعی برای حفاظت و توسعه جنگل های مانگرو انجام داده است و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و امضای تفاهم نامه، اقدامات موثری را در این زمینه آغاز نموده است.
 مدیرعامل پتروشیمی پردیس در خصوص این تفاهم نامه گفت: مجتمع پتروشیمی پردیس در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود نسبت به مناطق پیرامونی فعالیت های بسیاری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، عمرانی و زیست محیطی انجام داده و کمک به توسعه اکوسیستم منحصر به فرد جنگل های مانگرو از مهمترین اقدامات این شرکت در راستای صیانت از محیط زیست پیرامونی است.
 دکتر غلامرضا جمشیدی افزود: در تفاهم نامه ای که به همین منظور با سازمان حفاظت محیط زیست امضا کرده ایم، برنامه‌های مختلفی همچون بررسی میدانی جریانات آبی و سیلابی ورودی به تالاب نایبند، به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین زیستگاه های جنگل‌ حرا در استان بوشهر و احداث نهالستانِ گونه‌ی حرا، در پارک ملی حفاظت شده دیر- نخیلو پیش بینی شده است.
 وی آموزش فواید اکولوژیکی (حفاظتی، زیست محیطی و زیستگاهی) جنگل‌های مانگرو به ساکنان خطوط ساحلی را از دیگر برنامه های پتروشیمی پردیس در طرح حمایت از جنگل های حرا عنوان نمود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه