۶
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۴۴۳۶۹
مدیرعامل پالایشگاه یادآوران در گفتگوی تصویری با نفت ما خبر داد:

جمع آوری گازهای غرب کارون در سال آینده

پالایشگاه گاز یادآوران در آینده نزدیک نقش مهمی در ممانعت از فلرینگ و جمع آوری گازهای ترش و همچنین توسعه و شکوفایی اقتصادی استان خوزستان ایفا خواهد کرد.
فایل ویدیو
پالایشگاه گاز یادآوران در آینده نزدیک نقش مهمی در ممانعت از فلرینگ و جمع آوری گازهای ترش و همچنین توسعه و شکوفایی اقتصادی استان خوزستان ایفا خواهد کرد.
با توجه به اینکه این پالایشگاه هنوز به مرحله تولید نرسیده است، نمایشگاه ساخت داخل فرصت مناسبی را برای ایجاد مناسبات دو جانبه تجاری و کاری بین این پالایشگاه و سازنده های داخلی ایجاد کرد. کریم دلجوان مدیرعامل پالایشگاه گاز یادآوران در مصاحبه با نفت ما توضیحاتی در خصوص فعالیت های اخیر پالایشگاه یادآوران در حوزه ساخت ارائه می دهد. 
این پالایشگاه از ابتدا با هدف جمع آوری گاز‌های ترش میادین نفتی غرب کارون احداث شد، بر اساس پیش بینی ها و چشم انداز از پیش طراحی شده، پالایشگاه گاز یادآوران در  سال 1401 موفق خواهد شد تمامی گازهای منطقه غرب کارون را جمع آوری و با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب، به گاز متان برای تزریق به شبکه سراسری و  تامین خوراک «سی تو پلاسم» برای پتروشیمی بندر امام تبدیل کند. وی در خصوص روند کار ساخت و بهره برداری از پالایشگاه یادآوران نیز گفت: در حال حاضر پیشرفت پالایشگاه در حدود ۸۸ درصد است و امیدواریم در سال 1401 به تولید برسیم. پالایشگاه گاز یادآوران با سرمایه گذاری ۱.۹میلیارد دلار تاسیس شده که از این مقدار، حدود 900 میلیون دلار به مصرف تهیه تجهیزات رسیده است. نکته قابل توجه در این رابطه این است که ۷۵ درصد تجهیزات مورد نیازی که تهیه شده محصولات تولید داخل است و پالایشگاه یادآوران از این حیث رکورددار تامین تجهیزات از تولیدات داخل کشور است. مدیر عامل پالایشگاه یادآوران در ادامه به اهمیت نمایشگاه ساخت داخل در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی را در اختیار شرکت ما قرار داد تا بتوانیم با سازندگان و تولید کنندگان داخلی از نزدیک آشنا و تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنیم. در همین راستا موفق به عقد قراردادها و تفاهم نامه هایی برای تامین 30 درصد تجهیزات باقی مانده از محل تولیدات و قطعات داخلی نیز شدیم.
مهندس کریم دلجوان در ادامه و در توضیح کیفیت تجهیزات ساخت داخل در صنعت نفت و پتروشیمی گفت: بی تردید بسیاری از تجهیزات تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابل رقابت با نمونه های خارجی اند؛ در خصوص طیفی دیگر از محصولات نیز رسیدن به سطح و استانداردهای تجهیزات خارجی مستلزم حمایت همه جانبه پتروشیمی ها و اعتماد به سازنده و تولید کننده داخلی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی