۲
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۱۵۴۵۳۴
مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در گفت و گو با نفت ما خبر داد: 

پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، ۵۰ درصد خوراک پتروشیمی بندر امام را تامین خواهد کرد+فیلم 

کیانی افزود: پالایشگاه گازی هویزه علاوه بر عهده داری حفاظت از محیط زیست، تامین کننده اصلی خوراک پتروشیمی بندر امام از میادین نفتی غرب کارون شده است.  
فایل ویدیو
 افشین کیانی، مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در خصوص راه اندازی پروژه اظهار داشت: تا سال 1396 این پروژه در اختیار شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) بود و 21.1 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و وقتی به هلدینگ خلیج فارس در قابل کنسرسیوم بین پتروشیمی بندر امام و قرارگاه سازندگی خاتم تحویل شد، در واقع هلدینگ خلیج فارس متولی و صاحب پروژه شد و با ساز و کار خودش و با کمک شرکتهای زیرمجموعه خاتم، کار پروژه سرعت گرفت و جلو رفت.  
کیانی افزود: در یکسال اخیر با مدیریت دکتر علی عسگری در هلدینگ خلیج فارس و با تاکیدی که بر سرمایه گذاری در واحدهای بالاستی و تامین خوراک داشت، پالایشگاه گازی هویزه علاوه بر عهده داری حفاظت از محیط زیست، تامین کننده اصلی خوراک پتروشیمی بندر امام از میادین نفتی غرب کارون شده است.  
مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با اشاره به اینکه بندر امام روزانه 220 هزار بشکه در روز ظرفیت پذیرش خوراک دارد ولی عملا چیزی بین 50 تا 60 هزار بشکه دریافت می کند، گفت: با راه اندازی پالایشگاه گازی هویزه خلیج فارس، عملا با ارسال 97 هزار تن در روز NGL ، 50 درصد خوراک پتروشیمی بندر امام تامین خواهد شد که سود اصلی برای پتروشیمی بندر امام و هلدینگ خلیج فارس و سهامداران خواهد داشت. 
کیانی با اشاره به اینکه پروژه پالایشگاه گازی هویزه خلیج فارس در دو فاز و هر یک به میزان 250 میلیون فوت مکعب گاز در روز طراحی و اجرا شده است، افزود: این پروژه با سرمایه گذاری تقریبا 1.4 میلیارد دلاری و221 میلیارد تومانی، نرخ بازگشت سرمایه 18 درصدی در مدت 6 سال دارد و فاز دوم آن سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. 
کیانی همچنین گفت: این مجتمع با شیرین سازی گاز روزانه 360 میلیون فوت مکعب گاز متان به شبکه سراسری تزریق می کند که 90 میلیون متر مکعب آن به نیروگاه برق حرارتی مپنا تحویل شده و مابقی به شبکه گاز سراسری می رود. همچنین روزانه 40 تن گوگرد تولید خواهد کرد. 
کیانی در خصوص تخفیف نرخ خوراک دریافتی گفت: قرار بر اینست که مطابق قرارداد 80 دلار در هر تن تخفیف داده شود. 
مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در مورد نقش شرکتهای دانش بنیان ایرانی در تکمیل پروژه تصریح کرد: شرکتهای دانش بنیان داخلی در ساخت و تامین تجهیزات حساس و نوشتن نرم افزارهای مربوطه و در بخش کوره ها کمک بسیاری کردند تا از بن بست به وجود آمده بیرون بیاییم. 
کیانی در پایان در خوص اشتغالزایی پروژه عنوان کرد: این پروژه به صورت مستقیم بین 1000 تا 1200 نفر و غیر مستقیم حدود 7000 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


امیر
این چه مدیریتی است که بعد از ۱۱ سال هنوز پالایشگاه تکمیل نشده ؟! مگر قرارداد اولیه ساخت با شرکت خاتم الانبیا بعنوان پیمانکار ۳۶ ماهه نبوده حالا چرا بعد از گذشت ۱۳۲ ماه هنوز تاریخ راه اندازی واقعی مشخص نیست!
انصافا چه کسی پاسخگوی حیف و میل این سرمایه هاست....
هویزه
الحق و الانصاف مدیریت پالایشگاه مناسب شما میباشد.
با کار و تلاش شبانه روزی در مدت کمتر از 6 ماه عقب افتادگی 10سال جبران شد.