۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۱۵۶۴۶۳
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

افزایش دو برابری سود خالص بوعلی

امکان صادرات محصولات پتروشیمی بوعلی سینا تا ۷۰ درصد وجود دارد
ما همیشه سعی می کنیم برای سهامدار از طرق مختلف همچون افزایش تولید، تولید محصولات با ارزش افزود بهتر، رصد فرصتهای بازار و استفاده بهینه از آن، جذابیت ایجاد بکنیم.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، دکتر محمد احمدزاده مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در حاشیه مجمع عمومی سالیانه این شرکت در گفت و گو با "نفت ما" در خصوص صورتهای مالی شرکت که در مجمع عمومی ارائه و تصویب شد و بیانگر رکوردشکنی در شاخصهای درآمد عملیاتی، سود عملیاتی و سود خالص علیرغم افزایش بهای تولید بود، اظهار داشت: البته تولید ضرورتا منتج به سود دو برابری نمی شود چون ما تولیدمان نسبت به سال مالی قبل، 20 درصد بیشتر شده بود ولی سود خالص مان 2.2 برابر افزایش داشت.
احمدزاه با اشاره به رصد روزانه بازارهای داخلی و خارجی افزود: در چارچوب قوانین و در چارچوب ریسکهایی که می توانیم هم از لحاظ شخصی و هم از لحاغظ سازمانی متحمل بشویم، سعی کرده ایم با همین منابع مالی و دارایی که در دستمان قرار دارد، بیشترین خلق ثروت را برای سهامداران مان داشته باشیم و بتوانیم با بازارهای موازی رقابت بکنیم.
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا ادامه داد: سهامدار اگر ببیند پول و سرمایه اش در بازارهای دیگر سودآوری بیشتری برایش داشته یا ریسک کمتری دارد، قاعدتاً این کار را انجام می دهد. در نتیجه ما همیشه سعی می کنیم برای سهامدار از طرق مختلف همچون افزایش تولید، تولید محصولات با ارزش افزود بهتر، رصد فرصتهای بازار و استفاده بهینه از آن و اقداماتی از این قبیل، جذابیت ایجاد بکنیم.
احمدزاده در مورد میزان صرفه جویی ارزی در استفاده از 20 کاتالیست بومی مورد نیاز مجتمع گفت:  اگر بخواهیم سرجمع کاتالیست هایی که داریم در میانگین 5 ساله مد نظر قرار بدهیم، حدودا 30 میلیون دلار در سال از خروج ارز جلوگیری می کند.
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا راجع به تنوع بخشی به محصول و بازار صادراتی اعلام کرد:  فعلا عمده ترین محصول ما ریفرمیت است که نیاز کشور هم است. بعد هم هوین یا همان گازوئیل است که امیدوارم در فصل سرما نیاز کشور نباشد و صادر بکنیم، ولی اگر نیاز بود، آماده عرضه داخلی آن هستیم.
نائب رئیس هیات مدیره پتروشیمی بوعلی سینا راجع به تکمیل زنجیره ارزش گفت: باید به سمتی برویم که محصولات متنوع تری را دشته باشیم و به علاوه با سرمایه گذاری در شرکتهای دیگر در حد وسعمان بتوانیم مقداری از این محدودیت محصولات را از طریق سرمایه گذاری و خرید سهام از بین ببریم و پورتفوی سهام مان را بیشتر بکنیم.
احمدزاده تصریح کرد: 50 درصد محصولات تولید بوعلی سینا در بازار داخلی و 50 درصد دیگر هم در بازارهای خارجی عرضه و به فروش می رسد و امکان صادرات محصول تا 70 درصد هم وجود دارد، البته این امکان افزایش بستگی به نظر و نیاز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و بحث محصولات ریفرمیت دارد.
این فعال صنعت پتروشیمی گفت: عرضه رقبای خارجی فضا را برای پتروشیمی بوعلی سینا تنگ نکرده و با آنها رقابت می کنیم چون اساس بیزینس بر رقابت استوار است.
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی واحد پارازایلین اعلام کرد: کار راه اندازی واحد پارازایلین تقریبا تمام است، البته مدتی قبل راه اندازی شد منتها یکی از محصولاتی که قرار بود از بالای این برج به اسپک مشخصی برسد، یک پارامترش اسپک نمی شد و همکارانم بررسی کردند که منجر به باز کردن شد و یک مقداری در حال ترمیم سینی ها هستیم و سپس با بستن آنها،  مجددا راه اندازی می کنیم.
احمد زاده در مورد واحد استایرن هم گفت: امیدوارم ظرف یک تا ماه آینده بتوانیم قرارداد این پروژه را ببندیم و کار اجرایی اش را شروع بکنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی