۵
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
کد مطلب : ۱۵۸۷۷۵
شاهمیرزایی در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد:

برای جلوگیری از خام فروشی نفتا اصلاحاتی در بورس انرژی انجام خواهد شد+فیلم

فرمول جدید نرخ خوراک گازی به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد
شاهمیرزایی گفت: نفتا همچنان به عنوان خوراک پتروشیمی ها باقی خواهد ماند و در بورس انرژی هم قرار است اصلاحاتی صورت بگیرد که مستقیما خوراکهای پالایشی برابر قراردادی که از گذشته وجود داشته، ابتدا نیاز واحدهای تولیدی پتروشیمی ها تامین شود و سپس بحث تبدیل نفتا به سوخت یا صادرات آن مطرح شود.
فایل ویدیو
مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سومین روز از هفدمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفت و گو با نفت ما در خصوص جایگاه نفتا در ترکیب و تنوع خوراک مجتمع های پتروشیمی کشور و صادرات آن از طریق عرضه در بورس انرژی در حالیکه می تواند در صورت استفاده در پتروشیمی های خوراک مایع ارزش افزوده ۴ میلیارد دلاری در سال ایجاد کند اظهار داشت: اخیرا به دلیل برخی سیاستهایی که در شرکت پالایش و پخش در ارتباط با عرضه نفتا پیگیری می شد گزارشهایی توسط همکاران ما در پالایش و پخش تهیه شد که بر مبنای آن در آینده نزدیک این مساله رفع و حل خواهد شد. 
شاهمیرزایی افزود: نفتا همچنان به عنوان خوراک پتروشیمی ها باقی خواهد ماند و در بورس انرژی هم قرار است اصلاحاتی صورت بگیرد که مستقیما خوراکهای پالایشی برابر قراردادی که از گذشته وجود داشته، ابتدا نیاز واحدهای تولیدی پتروشیمی ها تامین شود و سپس بحث تبدیل نفتا به سوخت یا صادرات آن مطرح شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر در اولویت بودن خوراک پتروشیمی های مایع محور تصریح کرد: تنها در صورت تامین خوراک نفتای پتروشیمی ها تبدیل به محصولاتی می شود که زنجیره به زنجیره ایجاد ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت و سیاست شرکت ملی صنایع پتروشیمی همین است و وزیر نفت هم این موضوع را قبلا پیگیری کرده بود.
شاهمیرزایی گفت: البته با ناترازی مصرف بنزین که ناشی از عدم سرمایه گذاری و برنامه ریزی در ۸ سال گذشته بوده، در برنامه های بالادستی آتی حل خواهد شد.
معاون وزیر نفت در پتروشیمی هم راجع به اینکه علیرعم فرموله شدن قیمت خوراک گازی متان توسط دولت، هنوز ابلاغ نشده، پاسخ داد که دولت و مجلس کمک کردند که قیمت خوراک گازی فرموله شود و به زودی این نرخ ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی