۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۶۰۱۸۱
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر در گفت و گو با نفت ما خبر داد: 

ساخت واحد ASU پتروشیمی زاگرس افزایش سود سهامداران را تضمین می کند

عبوری گفت: به سهامداران مان متعهد هستیم که بتوانیم افزایش سودآوری داشته باشیم. لذا این موضوع که ما بتوانیم هر مقدار به تولید خدمات جانبی فکر کنیم و آن را افزایش بدهیم، مهم و اثرگذار است. 
فایل ویدیو
 مهدی عبوری، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر در آیین کلنگ زنی واحد ASU پتروشیمی زاگرس در گفت و گو با نفت ما در خصوص اینکه چرا پتروشیمی زاگرس به سمت ساخت چنین واحد اختصاصی رفت و آیا به دنبال استقلال هستید یا تولید و سودآوری بیشتر در حالیکه تامین یوتیلتی از وظایف حاکمیتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، پاسخ داد: ما بالاخره یک گروه سرمایه گذاری هستیم و به سهامداران مان متعهد هستیم که بتوانیم افزایش سودآوری داشته باشیم. لذا این موضوع که ما بتوانیم هر مقدار به تولید خدمات جانبی فکر کنیم و آن را افزایش بدهیم، مهم و اثرگذار است. 
عبوری با اشاره به اینکه در ساخت واحد ASU، بحث ما واقعا انحصار یا استقلال نیست، افزود: بحث ما اینست که متکی به مجموعه خودمان باشیم و مدیران بتوانند با خیال راحت به تولید فکر کنند. لذا هر چقدر خیالشان برای تولید مداوم راحت تر باشد، قطعا می توانیم تضمین کنیم که در آینده نزدیک خدمات جانبی بیشتری را برای مجموعه ایجاد کنیم. 
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر تصریح کرد: همکاران من در پتروشیمی زاگرس از قبل در دو اقدام دیگر پیشگام بوده اند. یکی اینکه برج گاز فلر را از مجتمع خارج کرده و به چرخه تولید متانول برگرداندند. دوم اینکه از محل خروجی بخار بویلرها، تولید برق انجام دادند و امروز هم در گام سوم بحث احداث کارخانه تولید اکسیژن را دارند. همه این مواردی که عرض کردم در مجموعه زاگرس با جدیت در حال انجام است. 
عبوری میزان سرمایه گذاری واحد ASU پتروشیمی زاگرس را 150 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: موضوع دیگری که برای ما مهم است پروژه MTG یا تبدیل متانول به بنزین است که اتفاق خوبی را در رفع ناترازی مصرف سوخت کشور می تواند رقم بزند و نرخ بازگشت سرمایه 33 درصدی دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی